Fredag 22 November | 21:50:09 Europe / Stockholm

Prenumeration

Kalender

Tid*
2025-02-12 08:30 Bokslutskommuniké 2024
2024-11-13 - Extra Bolagsstämma 2024
2024-11-11 - Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-08-14 - Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-06-13 - X-dag ordinarie utdelning ADVT 0.00 SEK
2024-06-12 - Årsstämma
2024-05-15 - Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-02-14 - Bokslutskommuniké 2023
2023-10-23 - Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-08-18 - Extra Bolagsstämma 2023
2023-07-20 - Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-06-08 - X-dag ordinarie utdelning ADVT 0.00 SEK
2023-06-07 - Årsstämma
2023-05-17 - Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-02-01 - Bokslutskommuniké 2022
2022-11-01 - Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-08-17 - Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-06-10 - X-dag ordinarie utdelning ADVT 0.00 SEK
2022-06-09 - Årsstämma
2022-05-11 - Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-02-22 - Bokslutskommuniké 2021
2021-11-18 - Kvartalsrapport 2021-Q3
2021-08-18 - Kvartalsrapport 2021-Q2
2021-06-11 - X-dag ordinarie utdelning ADVT 0.00 SEK
2021-06-10 - Årsstämma
2021-05-18 - Kvartalsrapport 2021-Q1
2021-02-19 - Bokslutskommuniké 2020
2020-11-20 - Kvartalsrapport 2020-Q3
2020-08-21 - Kvartalsrapport 2020-Q2
2020-06-11 - X-dag ordinarie utdelning ADVT 0.00 SEK
2020-06-10 - Årsstämma
2020-05-15 - Kvartalsrapport 2020-Q1
2020-01-24 - Bokslutskommuniké 2019
2019-10-31 - Kvartalsrapport 2019-Q3
2019-08-30 - Kvartalsrapport 2019-Q2
2019-06-26 - Årsstämma
2019-05-17 - Kvartalsrapport 2019-Q1
2019-05-16 - X-dag ordinarie utdelning ADVT 0.00 SEK
2019-02-15 - Bokslutskommuniké 2018
2018-11-30 - Kvartalsrapport 2018-Q3

Beskrivning

LandSverige
ListaNordic SME Sweden
SektorInformationsteknik
IndustriProgramvara
Adverty är ett teknikbolag med fokus inom marknadsföring. Bolagets affärsidé är att sammanföra varumärken och människor genom en egenutvecklad displayannonseringsteknik byggd för spel och applikationer. Plattformen låter kreatörer och utvecklare monetärisera på spelupplevelsen med integrerade annonser. Adverty grundades under 2016 och har sitt huvudkontor i Stockholm.
2023-12-18 08:30:00

I ett strategiskt drag som kommer att omdefiniera landskapet för spelannonsering tillkännager Adverty, den ledande plattformen för In-Play-annonser, sitt utökade partnerskap med PubMatic (Nasdaq: PUBM), ett oberoende teknikföretag som levererar framtidens leveranskedja för digital annonsering. Samarbetet befäster PubMatics position som Advertys prefererade Private Marketplace (PMP)-partner på global nivå.

Advertys beslut att välja PubMatic som sin prefererade PMP-partner är ytterligare ett steg för bolaget att expandera globalt. PubMatics omfattande räckvidd och robusta infrastruktur gör det möjligt för Adverty att sömlöst integrera sina innovativa lösningar för In-Play video- och displayannonsering på olika marknader och nå en bredare publik med en oöverträffad effektivitet för global räckvidd och skalbarhet.

PubMatics banbrytande teknik och expertis inom programmatisk annonsering kommer att öppna nya möjligheter för Adverty att tjäna pengar på In-Play-annonser genom sin spelportfölj. Det utökade partnerskapet visar PubMatics kontinuerliga investeringar i spelindustrin och ger Adverty tillgång till PubMatics omfattande nätverk av annonsörer och med PubMatics sofistikerade sell-side-teknik kan Adverty nu erbjuda annonsörer mer exakta och personliga annonsupplevelser i spel genom dynamiska och riktade annonser. Partnerskapet säkerställer att varumärken kan nå sina målgrupper sömlöst i spelmiljön.

Användningen av PubMatics PMP-teknik kommer att prioritera en positiv användarupplevelse och enom att utnyttja PubMatics header bidding-funktioner kan Adverty dessutom optimera annonsleveransen, minska latensen samt säkerställa en sömlös spelupplevelse för användarna samtidigt som intäkterna för publicisterna maximeras.

Samarbetet visar på ett gemensamt engagemang för innovation inom det digitala annonslandskapet. Adverty och PubMatic kommer att arbeta tillsammans för att utforska ny teknik och nya format, ligga i framkant av branschtrender samt leverera banbrytande lösningar till både annonsörer och publicister, såsom det senaste programmatiska VAST-videostödet för In-Play som Adverty nyligen lanserat.

Jonas Söderqvist, VD på Adverty, förklarar: "Vi är mycket stola över att kunna tillkännage PubMatic som vår prioriterade PMP-partner globalt. Detta samarbete stärker vår förmåga att leverera effektiva lösningar för in-game-annonsering på en global skala, vilket ger annonsörer oöverträffad räckvidd och precision".

"Vi är förväntansfulla över att samarbeta med Adverty, en ledande aktör inom in-game-annonsering. Genom att kombinera vår teknik och expertis siktar vi på att lyfta ekosystemet för spelannonsering och erbjuda annonsörer innovativa möjligheter att interagera med sina målgrupper på ett dynamiskt och engagerande sätt", säger Thomas Munck, Country Manager, Nordics på PubMatic. Partnerskapet kommer att bidra starkt till utvecklingen av In-Play-annonsering, då Adverty och PubMatic fördjupar sitt samarbete för att driva innovation, utöka den globala räckvidden och leverera oöverträffat värde till annonsörer, publicister och spelare.

Om PubMatic
PubMatic (Nasdaq: PUBM) är ett oberoende teknikbolag som maximerar kundvärdet genom att leverera framtidens leveranskedja för digital annonsering. PubMatics säljplattform gör det möjligt för världens ledande digitala innehållskreatörer på det öppna internet att kontrollera tillgången till sitt content och öka intäktsgenereringen genom att göra det möjligt för marknadsförare att driva avkastning på investeringar och nå adresserbara målgrupper över annonsformat och enheter. Sedan 2006 har vår infrastrukturdrivna strategi möjliggjort effektiv bearbetning och användning av data i realtid. Genom att leverera skalbar och flexibel programmatisk innovation förbättrar vi resultaten för våra kunder samtidigt som vi främjar en dynamisk och transparent digital reklamförsörjningskedja.

Kontaktpersoner:
EMEA: Maria Shcheglakova - maria.shcheglakova@pubmatic.com
APAC: Nikita Nayak – nikita.nayak@pubmatic.com