Monday 15 December | 10:25:56 Europe / Stockholm

Subscription

Calendar

Est. time*
2026-02-11 08:30 Year-end Report 2025
2025-12-17 N/A Extra General Meeting 2025
2025-11-12 - Quarterly Report 2025-Q3
2025-08-04 - Quarterly Report 2025-Q2
2025-06-12 - Ex-date Ordinary Dividend ADVT 0.00 SEK
2025-06-11 - Annual General meeting
2025-05-14 - Quarterly Report 2025-Q1
2025-02-12 - Year-end Report 2024
2024-11-13 - Extra General Meeting 2024
2024-11-11 - Quarterly Report 2024-Q3
2024-08-14 - Quarterly Report 2024-Q2
2024-06-13 - Ex-date Ordinary Dividend ADVT 0.00 SEK
2024-06-12 - Annual General meeting
2024-05-15 - Quarterly Report 2024-Q1
2024-02-14 - Year-end Report 2023
2023-10-23 - Quarterly Report 2023-Q3
2023-08-18 - Extra General Meeting 2023
2023-07-20 - Quarterly Report 2023-Q2
2023-06-08 - Ex-date Ordinary Dividend ADVT 0.00 SEK
2023-06-07 - Annual General meeting
2023-05-17 - Quarterly Report 2023-Q1
2023-02-01 - Year-end Report 2022
2022-11-01 - Quarterly Report 2022-Q3
2022-08-17 - Quarterly Report 2022-Q2
2022-06-10 - Ex-date Ordinary Dividend ADVT 0.00 SEK
2022-06-09 - Annual General meeting
2022-05-11 - Quarterly Report 2022-Q1
2022-02-22 - Year-end Report 2021
2021-11-18 - Quarterly Report 2021-Q3
2021-08-18 - Quarterly Report 2021-Q2
2021-06-11 - Ex-date Ordinary Dividend ADVT 0.00 SEK
2021-06-10 - Annual General meeting
2021-05-18 - Quarterly Report 2021-Q1
2021-02-19 - Year-end Report 2020
2020-11-20 - Quarterly Report 2020-Q3
2020-08-21 - Quarterly Report 2020-Q2
2020-06-11 - Ex-date Ordinary Dividend ADVT 0.00 SEK
2020-06-10 - Annual General meeting
2020-05-15 - Quarterly Report 2020-Q1
2020-01-24 - Year-end Report 2019
2019-10-31 - Quarterly Report 2019-Q3
2019-08-30 - Quarterly Report 2019-Q2
2019-06-26 - Annual General meeting
2019-05-17 - Quarterly Report 2019-Q1
2019-05-16 - Ex-date Ordinary Dividend ADVT 0.00 SEK
2019-02-15 - Year-end Report 2018
2018-11-30 - Quarterly Report 2018-Q3

Description

CountrySweden
ListNordic SME Sweden
SectorInformation technology
IndustrySoftware
Adverty is active in digital advertising. The company's business concept is to develop and run advertising solutions towards Virtual Reality and Augmented Reality. Through in-house developed display advertising technology, the vision is to bring together brands and people within the sector of games. The digital platform allows creators and developers to monetize digital advertising. Adverty was founded in 2016 and is headquartered in Stockholm.

Interested in the company’s key figures?

Analyze the company in Börsdata!

Who owns the company?

Find all ownership data in Holdings!

2023-05-22 08:30:00

Adverty, den ledande leverantören av in-game-annonsering och skapare av det programmatiska annonsformatet In-Play med flertalet patent, rapporterar en 900%-ig tillväxt av publicister under första kvartalet 2023 jämfört med samma period förra året. Bolaget tillhandahåller nu över 320 mobila spelappar i sitt exklusiva In-Play-annonsnätverk, vilket enligt Apptopia ses som det största i branschen, med en stark prognos för ytterligare tillväxt under 2023.

Adverty lanserade 50 nya spel under kvartalet, en ökning med 900% jämfört med samma period 2022, där 30 spel lanserades från befintliga spelutvecklarpartners och 20 spel från 9 nya partners.

Bland de nya partnerna finns CarX med Drift Racing 2, Destruction Crew med Rocket Soccer Derby och Demolition Derby Multiplayer, Fingersoft med Boom Kart, Gameguru med Racing Fever, App Central med Master Slicer, Brew Games med Shopping Mall 3D, Supercent med ASMR Rainbow Jelly, Burger Please!, Coffee Break och Hit & Run: Solo Leveling samt YSO med Fury Cars, Feeling Arrow och Super Thief Auto.

Nästan hälften av de nya spel som släpptes från dessa utgivare finns inom kategorierna Sport & Racing och Hypercasual och 5 av de 9 nya partnerna släppte mer än ett spel under perioden på grund av goda tidiga resultat.

"Advertys innovativa lösning gör det möjligt för oss att generera ökade intäkter utan att kompromissa med bibehållandet av spelare, vilket är viktigt för vår verksamhet. Genom att sömlöst integrera varumärkesannonser i våra spel har Adverty skapat en autentisk annonsupplevelse som höjer den övergripande kvaliteten på våra spel och ökar spelarnas engagemang", säger Burak Behnan Çiftçi, COO på Gameguru.

Det befintliga förlaget MondayOFF lanserade 15 nya titlar med In-Play-annonser under första kvartalet, däribland Coke Factory!, Electrical Manager och Popcorn Pop!. Dmobin fortsatte även dem att släppa fler titlar med PlayTime.io: All Jumpscare.

"Vi fortsätter att se ett stort intresse från mobilspelscommunityt, som gärna utforskar In-Play-annonsering och vårt icke-störande tillvägagångssätt att föra varumärken rakt in till spelarna, till personer i alla åldrar med alla slags intressen. Alla är gamers nuförtiden", säger Chloe Cave, VP Publisher Growth på Adverty. "Vi fortsätter också att fokusera skarpt på att leverera felfri teknik i kombination med att alltid se till att våra partners som utvecklar spel är nöjda med vår tjänst", tillägger Chloe.

Adverty har byggt upp en imponerande portfölj av spel som använder deras flerfaldigt patenterade In-Play-annonseringsteknik och bolaget har nu över 320 mobilspelappar i olika genrer i sitt exklusiva nätverk.