01:44:20 Europe / Stockholm

Kurs & Likviditet

Kursutveckling och likviditet under dagen för detta pressmeddelande

Prenumeration

Kalender

2025-02-12 Bokslutskommuniké 2024
2024-11-13 Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-08-14 Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-06-13 Ordinarie utdelning ADVT 0.00 SEK
2024-06-12 Årsstämma 2024
2024-05-15 Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-02-14 Bokslutskommuniké 2023
2023-10-23 Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-08-18 Extra Bolagsstämma 2023
2023-07-20 Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-06-08 Ordinarie utdelning ADVT 0.00 SEK
2023-06-07 Årsstämma 2023
2023-05-17 Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-02-01 Bokslutskommuniké 2022
2022-11-01 Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-08-17 Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-06-10 Ordinarie utdelning ADVT 0.00 SEK
2022-06-09 Årsstämma 2022
2022-05-11 Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-02-22 Bokslutskommuniké 2021
2021-11-18 Kvartalsrapport 2021-Q3
2021-08-18 Kvartalsrapport 2021-Q2
2021-06-11 Ordinarie utdelning ADVT 0.00 SEK
2021-06-10 Årsstämma 2021
2021-05-18 Kvartalsrapport 2021-Q1
2021-02-19 Bokslutskommuniké 2020
2020-11-20 Kvartalsrapport 2020-Q3
2020-08-21 Kvartalsrapport 2020-Q2
2020-06-11 Ordinarie utdelning ADVT 0.00 SEK
2020-06-10 Årsstämma 2020
2020-05-15 Kvartalsrapport 2020-Q1
2020-01-24 Bokslutskommuniké 2019
2019-10-31 Kvartalsrapport 2019-Q3
2019-08-30 Kvartalsrapport 2019-Q2
2019-06-26 Årsstämma 2019
2019-05-17 Kvartalsrapport 2019-Q1
2019-05-16 Ordinarie utdelning ADVT 0.00 SEK
2019-02-15 Bokslutskommuniké 2018
2018-11-30 Kvartalsrapport 2018-Q3

Beskrivning

LandSverige
ListaNordic SME Sweden
SektorInformationsteknik
IndustriProgramvara
Adverty är ett teknikbolag. Bolagets affärsidé är att sammanföra varumärken och människor genom en egenutvecklad displayannonseringsteknik byggd för spel och applikationer. Plattformen låter kreatörer och utvecklare monetärisera på spelupplevelsen med integrerade annonser. Adverty grundades under 2016 och har sitt huvudkontor i Stockholm.
2023-05-22 08:30:00

Adverty, den ledande leverantören av in-game-annonsering och skapare av det programmatiska annonsformatet In-Play med flertalet patent, rapporterar en 900%-ig tillväxt av publicister under första kvartalet 2023 jämfört med samma period förra året. Bolaget tillhandahåller nu över 320 mobila spelappar i sitt exklusiva In-Play-annonsnätverk, vilket enligt Apptopia ses som det största i branschen, med en stark prognos för ytterligare tillväxt under 2023.

Adverty lanserade 50 nya spel under kvartalet, en ökning med 900% jämfört med samma period 2022, där 30 spel lanserades från befintliga spelutvecklarpartners och 20 spel från 9 nya partners.

Bland de nya partnerna finns CarX med Drift Racing 2, Destruction Crew med Rocket Soccer Derby och Demolition Derby Multiplayer, Fingersoft med Boom Kart, Gameguru med Racing Fever, App Central med Master Slicer, Brew Games med Shopping Mall 3D, Supercent med ASMR Rainbow Jelly, Burger Please!, Coffee Break och Hit & Run: Solo Leveling samt YSO med Fury Cars, Feeling Arrow och Super Thief Auto.

Nästan hälften av de nya spel som släpptes från dessa utgivare finns inom kategorierna Sport & Racing och Hypercasual och 5 av de 9 nya partnerna släppte mer än ett spel under perioden på grund av goda tidiga resultat.

"Advertys innovativa lösning gör det möjligt för oss att generera ökade intäkter utan att kompromissa med bibehållandet av spelare, vilket är viktigt för vår verksamhet. Genom att sömlöst integrera varumärkesannonser i våra spel har Adverty skapat en autentisk annonsupplevelse som höjer den övergripande kvaliteten på våra spel och ökar spelarnas engagemang", säger Burak Behnan Çiftçi, COO på Gameguru.

Det befintliga förlaget MondayOFF lanserade 15 nya titlar med In-Play-annonser under första kvartalet, däribland Coke Factory!, Electrical Manager och Popcorn Pop!. Dmobin fortsatte även dem att släppa fler titlar med PlayTime.io: All Jumpscare.

"Vi fortsätter att se ett stort intresse från mobilspelscommunityt, som gärna utforskar In-Play-annonsering och vårt icke-störande tillvägagångssätt att föra varumärken rakt in till spelarna, till personer i alla åldrar med alla slags intressen. Alla är gamers nuförtiden", säger Chloe Cave, VP Publisher Growth på Adverty. "Vi fortsätter också att fokusera skarpt på att leverera felfri teknik i kombination med att alltid se till att våra partners som utvecklar spel är nöjda med vår tjänst", tillägger Chloe.

Adverty har byggt upp en imponerande portfölj av spel som använder deras flerfaldigt patenterade In-Play-annonseringsteknik och bolaget har nu över 320 mobilspelappar i olika genrer i sitt exklusiva nätverk.