Måndag 28 April | 16:12:54 Europe / Stockholm

Prenumeration

Kalender

Est. tid*
2026-02-11 08:30 Bokslutskommuniké 2025
2025-11-12 08:30 Kvartalsrapport 2025-Q3
2025-08-13 08:30 Kvartalsrapport 2025-Q2
2025-06-12 N/A X-dag ordinarie utdelning ADVT 0.00 SEK
2025-06-11 N/A Årsstämma
2025-05-14 08:30 Kvartalsrapport 2025-Q1
2025-03-14 - Extra Bolagsstämma 2025
2025-02-12 - Bokslutskommuniké 2024
2024-11-13 - Extra Bolagsstämma 2024
2024-11-11 - Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-08-14 - Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-06-13 - X-dag ordinarie utdelning ADVT 0.00 SEK
2024-06-12 - Årsstämma
2024-05-15 - Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-02-14 - Bokslutskommuniké 2023
2023-10-23 - Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-08-18 - Extra Bolagsstämma 2023
2023-07-20 - Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-06-08 - X-dag ordinarie utdelning ADVT 0.00 SEK
2023-06-07 - Årsstämma
2023-05-17 - Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-02-01 - Bokslutskommuniké 2022
2022-11-01 - Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-08-17 - Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-06-10 - X-dag ordinarie utdelning ADVT 0.00 SEK
2022-06-09 - Årsstämma
2022-05-11 - Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-02-22 - Bokslutskommuniké 2021
2021-11-18 - Kvartalsrapport 2021-Q3
2021-08-18 - Kvartalsrapport 2021-Q2
2021-06-11 - X-dag ordinarie utdelning ADVT 0.00 SEK
2021-06-10 - Årsstämma
2021-05-18 - Kvartalsrapport 2021-Q1
2021-02-19 - Bokslutskommuniké 2020
2020-11-20 - Kvartalsrapport 2020-Q3
2020-08-21 - Kvartalsrapport 2020-Q2
2020-06-11 - X-dag ordinarie utdelning ADVT 0.00 SEK
2020-06-10 - Årsstämma
2020-05-15 - Kvartalsrapport 2020-Q1
2020-01-24 - Bokslutskommuniké 2019
2019-10-31 - Kvartalsrapport 2019-Q3
2019-08-30 - Kvartalsrapport 2019-Q2
2019-06-26 - Årsstämma
2019-05-17 - Kvartalsrapport 2019-Q1
2019-05-16 - X-dag ordinarie utdelning ADVT 0.00 SEK
2019-02-15 - Bokslutskommuniké 2018
2018-11-30 - Kvartalsrapport 2018-Q3

Beskrivning

LandSverige
ListaNordic SME Sweden
SektorInformationsteknik
IndustriProgramvara
Adverty är ett teknikbolag med fokus inom marknadsföring. Bolagets affärsidé är att sammanföra varumärken och människor genom en egenutvecklad displayannonseringsteknik byggd för spel och applikationer. Plattformen låter kreatörer och utvecklare monetärisera på spelupplevelsen med integrerade annonser. Adverty grundades under 2016 och har sitt huvudkontor i Stockholm.
2022-07-05 08:30:00

Adverty, den ledande specialisten inom in-game-annonsering, inleder nu ett samarbete med Oracle Moat för att tillhandahålla förbättrade mätningar och verifieringar i in-game-annonseringsmiljöer. BrainImpression™, Advertys prisbelönta, multipatenterade och branschledande viewability-teknik för in-game-annonser, är nu tillgänglig inom Oracle Moat Analytics. Det blir därmed möjligt för annonsörer att mäta antalet annonsvisningar, ogiltig trafik och synbarhet.

Calle Sténson, CTO på Adverty, säger: “Vi är oerhört belåtna över att Oracle Moat har antagit den stora utmaningen inom branschen att mäta påverkan från annonser i in-game-miljöer, och det är med stort nöje vi noterar att den patenterade teknik vi utvecklat sedan 2017 är perfekt anpassad för detta. Korrekta och betydelsefulla mätvärden för in-game-annonser och dess synbarhet är inte bara eftersökta, de är dessutom av stor vikt för att upprätthålla branschens förtroende för den annonseringsvärld vi nu befinner oss i och det enormt spännande, mångfacetterade ”metaverse” vi rör oss mot. Tredjepartsverifiering av annonser utförda av en mätningsleverantör som Oracle Moat är helt avgörande för att behålla detta förtroende.”

Samarbetet med Oracle Moat kommer att göra det möjligt för Advertys kunder att mäta annonsvisningar, ogiltig trafik och viewability för InPlay™-annonser. InPlay™-annonser ger varumärkesinnehavarna möjlighet att nå ut till svårnådda men engagerade målgrupper med hjälp av icke-påträngande in-game-annonser som speglar de fysiska annonser vi ser i det verkliga livet. Oracle Moats sofistikerade annonsmätningar beaktar annonsens storlek, hur länge den visas på skärmen och i vilka vinkar den visas.

Med över 3 miljarder spelare i världen, alltmer sofistikerade annonser och imponerande resultat lockar branschen för in-game-annonser allt fler vanliga varumärken.

Irina Dzyubinsky, Head of Product på Oracle Moat, kommenterar: ”Oracle Moat levererar tillförlitliga tredjepartsmätningar av annonser i olika kanaler, format och plattformar. Genom att utöka vårt samarbete med Adverty för att mäta annonsvisningar, ogiltig trafik och viewability i in-game-miljöer ger vi annonsörerna det förtroende och de verktyg som krävs för att de ska kunna göra mer välinformerade inköpsbeslut. På så vis kan de maximera varenda krona de lägger på annonsering och uppnå bättre affärsresultat.”

Om Oracle

Oracle erbjuder integrerade programsviter och en säker och självständig Oracle Cloud-infrastruktur. Mer information om Oracle (NYSE: ORCL) finns på www.oracle.com.

Varumärken

Oracle, Java och MySQL är registrerade varumärken som tillhör Oracle Corporation.