Fredag 22 November | 21:21:56 Europe / Stockholm

Bifogade filer

Prenumeration

Kalender

Tid*
2025-02-12 08:30 Bokslutskommuniké 2024
2024-11-13 - Extra Bolagsstämma 2024
2024-11-11 - Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-08-14 - Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-06-13 - X-dag ordinarie utdelning ADVT 0.00 SEK
2024-06-12 - Årsstämma
2024-05-15 - Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-02-14 - Bokslutskommuniké 2023
2023-10-23 - Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-08-18 - Extra Bolagsstämma 2023
2023-07-20 - Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-06-08 - X-dag ordinarie utdelning ADVT 0.00 SEK
2023-06-07 - Årsstämma
2023-05-17 - Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-02-01 - Bokslutskommuniké 2022
2022-11-01 - Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-08-17 - Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-06-10 - X-dag ordinarie utdelning ADVT 0.00 SEK
2022-06-09 - Årsstämma
2022-05-11 - Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-02-22 - Bokslutskommuniké 2021
2021-11-18 - Kvartalsrapport 2021-Q3
2021-08-18 - Kvartalsrapport 2021-Q2
2021-06-11 - X-dag ordinarie utdelning ADVT 0.00 SEK
2021-06-10 - Årsstämma
2021-05-18 - Kvartalsrapport 2021-Q1
2021-02-19 - Bokslutskommuniké 2020
2020-11-20 - Kvartalsrapport 2020-Q3
2020-08-21 - Kvartalsrapport 2020-Q2
2020-06-11 - X-dag ordinarie utdelning ADVT 0.00 SEK
2020-06-10 - Årsstämma
2020-05-15 - Kvartalsrapport 2020-Q1
2020-01-24 - Bokslutskommuniké 2019
2019-10-31 - Kvartalsrapport 2019-Q3
2019-08-30 - Kvartalsrapport 2019-Q2
2019-06-26 - Årsstämma
2019-05-17 - Kvartalsrapport 2019-Q1
2019-05-16 - X-dag ordinarie utdelning ADVT 0.00 SEK
2019-02-15 - Bokslutskommuniké 2018
2018-11-30 - Kvartalsrapport 2018-Q3

Beskrivning

LandSverige
ListaNordic SME Sweden
SektorInformationsteknik
IndustriProgramvara
Adverty är ett teknikbolag med fokus inom marknadsföring. Bolagets affärsidé är att sammanföra varumärken och människor genom en egenutvecklad displayannonseringsteknik byggd för spel och applikationer. Plattformen låter kreatörer och utvecklare monetärisera på spelupplevelsen med integrerade annonser. Adverty grundades under 2016 och har sitt huvudkontor i Stockholm.
2024-05-15 08:30:00

Det börjar bli tjatigt men ack så roligt att säga att det är med glädje vi levererar den 8:e i raden av positiva kvartalsrapporter. Jämfört med samma kvartal förra året levererar vi en tillväxt på nära 300% med dryga 17,2 MSEK i intäkter och förbättrar bruttoresultatet med dryga 5 MSEK vilket är nära 350% upp.

Receptet till ökad försäljning ligger i det jag hade som fokus i förra rapporten; maximera prestandan i befintlig spelportfölj samt paketera rätt saker till rätt köpare. Detta har visat sig vara ett framgångsrecept som vi kommer att accelerera under året.

På supply-sidan har vi haft ett stort fokus på de regioner som idag har bra köpkraft och detta har gjort att vi kunnat stärka relationerna med befintliga publicister. Vi har även blivit mer effektiva med att lansera nya publicister, med bra räckvidd som adderar intäkter från dag ett. 32 nya spel lanserades under kvartalet, vilket nu ger oss en portfölj med 540 aktiverade spel. Detta är den bredaste In-Play portföljen på marknaden.

Vi har tidigare skrutit om att vi är den enda In-Play-plattformen som kan paketera kön och ålder - det är vi fortlöpande. Efter perioden kommer vi även att addera nya viktiga mätvärden som “engagement” och “attention score” - KPI:er som marknaden har pratat om i flera år, men inte kunnat sätta ett värde på i realtid. Återigen blir detta något som vi som enda leverantör inom kort kommer att kunna erbjuda våra köpare.

Vår game-changer-produkt beräknas vara klar mot slutet av sommaren. Den går under namnet In-Play 2.0 internt och är en vidareutveckling av formatet där vi på ett finurligt och innovativt sätt gör våra billboard ytor klickbara. Anledningen till att detta inte utvecklats tidigare är att vi aldrig velat förstöra spelupplevelsen med klickbara annonser, men har nu äntligen uppfunnit ett behagligt sätt att implementera detta på, vilket vi tror kommer att ta In-Play från “branding only” till “branding and performance”. Programmatisk annonsering byggdes huvudsakligen för klickbara annonser med det viktiga KPI:t att kunna mäta konverteringar, och med In-Play 2.0 blir vi 100% kompatibla med alla typer av medieköpare där ute.

Det är med stolthet vi levererar ännu ett urstarkt resultat med stor tillväxt och jag och mitt team fortsätter att vidareutveckla verksamheten i högt tempo! Återigen väljer jag att inte ge en publik intäktsprognos över 2024 då vi har produkter och affärer på gång som är svåra att sätta en siffra på i skrivande stund. Men årets första kvartal borde ge en fingervisning om vart vi är på väg.

“If the way is up, universe is too small”

Jonas Söderqvist
VD