Bifogade filer
Prenumeration
Beskrivning
Land | Sverige |
---|---|
Lista | Nordic SME Sweden |
Sektor | Informationsteknik |
Industri | Programvara |
Vi presterar återigen starkt under andra kvartalet med intäkter om 18,2 MSEK innebärandes 218% jämfört mot samma period förra året. Vi förbättrar bruttoresultatet med ca 3,4 MSEK vilket är 215% jämfört mot samma period förra året och levererar ett positivt EBITDA om 1,6 MSEK jämfört med -2,4 MSEK för andra kvartalet 2023.
Under perioden har hela verksamhetens fokus mestadels handlat om slututvecklingen av, och förberedelser inför lanseringen av In-Play 2.0. Det klickbara formatet i vår nya produkt har välkomnats varmt av majoriteten av de vi i branschen har visat det för! På demand-sidan har produkten presenterats för ett stort antal köpare, SSP-integreringar och DSP-partners samt för våra försäljningssamarbetspartners. På supply-sidan har nära dialoger förts med de flesta av våra befintliga publicister och även med nya spelutvecklare.
Lanseringen av In-Play 2.0 kommer att ske i två faser, med två olika typer av klickbara annonsformat, båda med en oerhört stor framtida intäktspotential. Fas ett, vilken planeras att lanseras i SDK 5.0 under augusti månad, introducerar klickbara annonser som tar användaren till varumärkets mobila webbsida, i ett så kallat “click-to-web”. Köparna för det formatet är de varumärken vi idag har i plattformen, vilka nu äntligen kommer att kunna inkludera “performance-biten” (och inte bara “branding”) i sina annonsköp i vår plattform, som tex de viktiga KPI:erna “konvertering” och “konverteringsgrad”. Fas två, vilken vi planerar att ha färdigutvecklad mot slutet av det tredje kvartalet i år, adderar även annonser som erbjuder användaren att installera en mobilapp, ett så kallat “click-to-install”. Detta format välkomnar en helt ny skara av annonsörer till Advertys plattform, nämligen spel- och apputvecklare som annonserar sina mobilspel och appar i “user acquisition”-syfte. Marknaden och köpkraften för den typen av mobilannonser är enorm och vi hoppas kunna erövra en del av denna med vårt unika in-gameplay-format.
Samtidigt som vi ser att vårt legacy-format, In-Play 1.0 med icke-klickbara annonsytor, fortsätter att växa, tror vi att framtiden helt ligger i In-Play 2.0 med click-to-web och click-to-install. Vi ser med stor spänning fram emot lanseringen och att ta digital billboard-annonsering till nästa nivå och nya höjder!
“Do more, make it count“
Jonas Söderqvist
VD