Lördag 28 December | 08:47:12 Europe / Stockholm

Bifogade filer

Prenumeration

Kalender

Tid*
2025-02-12 08:30 Bokslutskommuniké 2024
2024-11-13 - Extra Bolagsstämma 2024
2024-11-11 - Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-08-14 - Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-06-13 - X-dag ordinarie utdelning ADVT 0.00 SEK
2024-06-12 - Årsstämma
2024-05-15 - Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-02-14 - Bokslutskommuniké 2023
2023-10-23 - Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-08-18 - Extra Bolagsstämma 2023
2023-07-20 - Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-06-08 - X-dag ordinarie utdelning ADVT 0.00 SEK
2023-06-07 - Årsstämma
2023-05-17 - Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-02-01 - Bokslutskommuniké 2022
2022-11-01 - Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-08-17 - Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-06-10 - X-dag ordinarie utdelning ADVT 0.00 SEK
2022-06-09 - Årsstämma
2022-05-11 - Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-02-22 - Bokslutskommuniké 2021
2021-11-18 - Kvartalsrapport 2021-Q3
2021-08-18 - Kvartalsrapport 2021-Q2
2021-06-11 - X-dag ordinarie utdelning ADVT 0.00 SEK
2021-06-10 - Årsstämma
2021-05-18 - Kvartalsrapport 2021-Q1
2021-02-19 - Bokslutskommuniké 2020
2020-11-20 - Kvartalsrapport 2020-Q3
2020-08-21 - Kvartalsrapport 2020-Q2
2020-06-11 - X-dag ordinarie utdelning ADVT 0.00 SEK
2020-06-10 - Årsstämma
2020-05-15 - Kvartalsrapport 2020-Q1
2020-01-24 - Bokslutskommuniké 2019
2019-10-31 - Kvartalsrapport 2019-Q3
2019-08-30 - Kvartalsrapport 2019-Q2
2019-06-26 - Årsstämma
2019-05-17 - Kvartalsrapport 2019-Q1
2019-05-16 - X-dag ordinarie utdelning ADVT 0.00 SEK
2019-02-15 - Bokslutskommuniké 2018
2018-11-30 - Kvartalsrapport 2018-Q3

Beskrivning

LandSverige
ListaNordic SME Sweden
SektorInformationsteknik
IndustriProgramvara
Adverty är ett teknikbolag med fokus inom marknadsföring. Bolagets affärsidé är att sammanföra varumärken och människor genom en egenutvecklad displayannonseringsteknik byggd för spel och applikationer. Plattformen låter kreatörer och utvecklare monetärisera på spelupplevelsen med integrerade annonser. Adverty grundades under 2016 och har sitt huvudkontor i Stockholm.
2024-08-14 08:30:00

Vi presterar återigen starkt under andra kvartalet med intäkter om 18,2 MSEK innebärandes 218% jämfört mot samma period förra året. Vi förbättrar bruttoresultatet med ca 3,4 MSEK vilket är 215% jämfört mot samma period förra året och levererar ett positivt EBITDA om 1,6 MSEK jämfört med -2,4 MSEK för andra kvartalet 2023.

Under perioden har hela verksamhetens fokus mestadels handlat om slututvecklingen av, och förberedelser inför lanseringen av In-Play 2.0. Det klickbara formatet i vår nya produkt har välkomnats varmt av majoriteten av de vi i branschen har visat det för! På demand-sidan har produkten presenterats för ett stort antal köpare, SSP-integreringar och DSP-partners samt för våra försäljningssamarbetspartners. På supply-sidan har nära dialoger förts med de flesta av våra befintliga publicister och även med nya spelutvecklare.

Lanseringen av In-Play 2.0 kommer att ske i två faser, med två olika typer av klickbara annonsformat, båda med en oerhört stor framtida intäktspotential. Fas ett, vilken planeras att lanseras i SDK 5.0 under augusti månad, introducerar klickbara annonser som tar användaren till varumärkets mobila webbsida, i ett så kallat “click-to-web”. Köparna för det formatet är de varumärken vi idag har i plattformen, vilka nu äntligen kommer att kunna inkludera “performance-biten” (och inte bara “branding”) i sina annonsköp i vår plattform, som tex de viktiga KPI:erna “konvertering” och “konverteringsgrad”. Fas två, vilken vi planerar att ha färdigutvecklad mot slutet av det tredje kvartalet i år, adderar även annonser som erbjuder användaren att installera en mobilapp, ett så kallat “click-to-install”. Detta format välkomnar en helt ny skara av annonsörer till Advertys plattform, nämligen spel- och apputvecklare som annonserar sina mobilspel och appar i “user acquisition”-syfte. Marknaden och köpkraften för den typen av mobilannonser är enorm och vi hoppas kunna erövra en del av denna med vårt unika in-gameplay-format.

Samtidigt som vi ser att vårt legacy-format, In-Play 1.0 med icke-klickbara annonsytor, fortsätter att växa, tror vi att framtiden helt ligger i In-Play 2.0 med click-to-web och click-to-install. Vi ser med stor spänning fram emot lanseringen och att ta digital billboard-annonsering till nästa nivå och nya höjder!

“Do more, make it count“

Jonas Söderqvist
VD