09:02:21 Europe / Stockholm

Kurs & Likviditet

Kursutveckling och likviditet under dagen för detta pressmeddelande

Prenumeration

Kalender

2025-02-12 Bokslutskommuniké 2024
2024-11-13 Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-08-14 Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-06-13 Ordinarie utdelning ADVT 0.00 SEK
2024-06-12 Årsstämma 2024
2024-05-15 Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-02-14 Bokslutskommuniké 2023
2023-10-23 Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-08-18 Extra Bolagsstämma 2023
2023-07-20 Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-06-08 Ordinarie utdelning ADVT 0.00 SEK
2023-06-07 Årsstämma 2023
2023-05-17 Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-02-01 Bokslutskommuniké 2022
2022-11-01 Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-08-17 Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-06-10 Ordinarie utdelning ADVT 0.00 SEK
2022-06-09 Årsstämma 2022
2022-05-11 Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-02-22 Bokslutskommuniké 2021
2021-11-18 Kvartalsrapport 2021-Q3
2021-08-18 Kvartalsrapport 2021-Q2
2021-06-11 Ordinarie utdelning ADVT 0.00 SEK
2021-06-10 Årsstämma 2021
2021-05-18 Kvartalsrapport 2021-Q1
2021-02-19 Bokslutskommuniké 2020
2020-11-20 Kvartalsrapport 2020-Q3
2020-08-21 Kvartalsrapport 2020-Q2
2020-06-11 Ordinarie utdelning ADVT 0.00 SEK
2020-06-10 Årsstämma 2020
2020-05-15 Kvartalsrapport 2020-Q1
2020-01-24 Bokslutskommuniké 2019
2019-10-31 Kvartalsrapport 2019-Q3
2019-08-30 Kvartalsrapport 2019-Q2
2019-06-26 Årsstämma 2019
2019-05-17 Kvartalsrapport 2019-Q1
2019-05-16 Ordinarie utdelning ADVT 0.00 SEK
2019-02-15 Bokslutskommuniké 2018
2018-11-30 Kvartalsrapport 2018-Q3

Beskrivning

LandSverige
ListaNordic SME Sweden
SektorInformationsteknik
IndustriProgramvara
Adverty är ett teknikbolag. Bolagets affärsidé är att sammanföra varumärken och människor genom en egenutvecklad displayannonseringsteknik byggd för spel och applikationer. Plattformen låter kreatörer och utvecklare monetärisera på spelupplevelsen med integrerade annonser. Adverty grundades under 2016 och har sitt huvudkontor i Stockholm.
2023-03-09 08:30:00

Sulake är ett socialt underhållningsföretag som fokuserar på att tillhandahålla en säker och rolig onlinetjänst för "self-expression" genom sina spel Habbo och Hotel Hideaway.

Med över 10 miljoner nedladdningar är Hotel Hideaway inte bara ett populärt spel utan också en värld i metaverse, som ger spelarna möjlighet att utforska och umgås i en virtuell miljö. I spelet kan spelarna anpassa sina avatarer och interagera med andra spelare från hela världen.

Förbättrar spelarnas virtuella upplevelse
Vid sidan av den virtuella socialiseringsupplevelsen är Sulake också angelägen om att erbjuda en realistisk miljö som sammanför den virtuella världen med den verkliga. Därför introducerar de In-Play™-annonser i Hotel Hideaway, vilket tjänar det syftet perfekt.

In-Play™-annonser visas som stående reklamskyltar och affischer, precis som i den verkliga världen. Genom att visa riktiga varumärkesannonser skapas en icke-störande, verklig miljö och förbättrar spelarnas sociala äventyrsupplevelser.

"Spelupplevelsen är mycket viktig för oss. In-Play-annonser skapar en icke-störande verklig upplevelse för våra spelare i den virtuella världen i Hotel Hideaway, och kompletterar de mer traditionella formaten väl utan att offra något i spelupplevelsen", säger Valtteri Miettunen, Senior Growth Specialist på Sulake.

Över 11 miljoner varumärkesannonser bidrar med 15% av de totala intäkterna
In-Play™-annonser i Hotel Hideaway har varit en riktig framgång. Sulake-teamet rapporterar att In-Play™-annonser har haft noll påverkan på retentionsgraden, vilket tyder på att spelarna inte tycker att de är påträngande. In-Play™-annonser bidrar nu med 15 % av spelets totala annonsintäkter, vilket är ett fantastiskt resultat. Sulake visar nu 11+ miljoner varumärkesannonser varje månad i Hotel Hideaway, vilket bevisar formatets potential att skapa betydande intäkter.

In-Play™-annonser i Hotel Hideaway har varit en game-changer för Sulake. Det immersiva formatet har gjort det möjligt för företaget att generera intäkter utan att påverka spelarupplevelsen negativt. In-Play™-annonser har nu blivit en viktig del av annonseringsstrategin för Hotel Hideaway, och deras framgång visar hur riktiga varumärkesannonser gör en virtuell värld mer realistisk. Denna framgångshistoria är ett utmärkt exempel på hur innovativa annonsformat kan gynna varumärken, spelstudior och spelare i spelbranschen.