Lördag 28 December | 08:15:48 Europe / Stockholm

Bifogade filer

Prenumeration

Kalender

Tid*
2025-02-12 08:30 Bokslutskommuniké 2024
2024-11-13 - Extra Bolagsstämma 2024
2024-11-11 - Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-08-14 - Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-06-13 - X-dag ordinarie utdelning ADVT 0.00 SEK
2024-06-12 - Årsstämma
2024-05-15 - Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-02-14 - Bokslutskommuniké 2023
2023-10-23 - Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-08-18 - Extra Bolagsstämma 2023
2023-07-20 - Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-06-08 - X-dag ordinarie utdelning ADVT 0.00 SEK
2023-06-07 - Årsstämma
2023-05-17 - Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-02-01 - Bokslutskommuniké 2022
2022-11-01 - Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-08-17 - Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-06-10 - X-dag ordinarie utdelning ADVT 0.00 SEK
2022-06-09 - Årsstämma
2022-05-11 - Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-02-22 - Bokslutskommuniké 2021
2021-11-18 - Kvartalsrapport 2021-Q3
2021-08-18 - Kvartalsrapport 2021-Q2
2021-06-11 - X-dag ordinarie utdelning ADVT 0.00 SEK
2021-06-10 - Årsstämma
2021-05-18 - Kvartalsrapport 2021-Q1
2021-02-19 - Bokslutskommuniké 2020
2020-11-20 - Kvartalsrapport 2020-Q3
2020-08-21 - Kvartalsrapport 2020-Q2
2020-06-11 - X-dag ordinarie utdelning ADVT 0.00 SEK
2020-06-10 - Årsstämma
2020-05-15 - Kvartalsrapport 2020-Q1
2020-01-24 - Bokslutskommuniké 2019
2019-10-31 - Kvartalsrapport 2019-Q3
2019-08-30 - Kvartalsrapport 2019-Q2
2019-06-26 - Årsstämma
2019-05-17 - Kvartalsrapport 2019-Q1
2019-05-16 - X-dag ordinarie utdelning ADVT 0.00 SEK
2019-02-15 - Bokslutskommuniké 2018
2018-11-30 - Kvartalsrapport 2018-Q3

Beskrivning

LandSverige
ListaNordic SME Sweden
SektorInformationsteknik
IndustriProgramvara
Adverty är ett teknikbolag med fokus inom marknadsföring. Bolagets affärsidé är att sammanföra varumärken och människor genom en egenutvecklad displayannonseringsteknik byggd för spel och applikationer. Plattformen låter kreatörer och utvecklare monetärisera på spelupplevelsen med integrerade annonser. Adverty grundades under 2016 och har sitt huvudkontor i Stockholm.
2024-02-14 08:30:00

För sjunde kvartalet och andra året i rad levererar vi en rejäl marknadstillväxt och tredubblar intäkterna för 2023 jämfört med året innan, med en omsättning under fjärde kvartalet om 24,728 MSEK samt 51,554 MSEK för helåret 2023. Vi visar inte bara vinst på EBITDA nivå sedan tredje kvartalet utan även vinst på EBT nivå för årets sista kvartal.

Detta är något att vara stolt över - vilket teamwork vi har gjort under året och framförallt under kvartal 4 2023!

Vi har aldrig tidigare haft en mer aggressiv tillväxt inom supply som under 2023. Det fjärde kvartalet var inget undantag och vi ligger på strax under 500 aktiverade spel. Många av de publicister vi skrev avtal med under perioden är strategiskt viktiga och tillför stor räckvidd inom de regioner där vi ser högst tillväxt på köparsidan. Vi kommer fortsätta att skapa möjligheter för alla publicister vi idag inte jobbar med, men det är minst lika viktigt att visa våra existerande publicister hur de kan fortsätta att växa tillsammans med oss och skapa nya möjligheter för marknaden att bygga morgondagens kampanjer tillsammans med oss.

Vi har även på demand-sidan gjort stora framsteg under perioden och på helåret 2023. Plattformen är nu helt optimerad ur ett kostnadsperspektiv för oändlig tillväxt av publicister och integreringar av programmatiska köp- och säljplattformar (DSP och SSP) kan numera rent tekniskt ske på nolltid. Vi har adderat ett antal nya integreringar under det fjärde kvartalet - Magnite, Taipei, Playdigo, GreedyGame, Danoler samt Bidscube för att namnge några. Under perioden har vi även förstärkt samarbetet med några av våra bästa säljpartners i våra nyckelregioner, och med det sett över vår egen säljorganisation för att kunna optimera säljprocessen.

Till allt detta kan tilläggas att vi fortfarande är den enda In-Play-aktören som kan paketera digitala visningar med specifik styrning på ålder och kön - två av marknadens mest efterfrågade styrningar.

Fokus för 2024 är fortsatt aggressiv tillväxt, maximera prestandan på befintlig spelportfölj samtidigt som denna naturligt växer i räckvidd med nya publicister och spel, samt följa marknadens önskemål på nya verktyg och produkter som genererar inkrementella intäkter.

Med våra befintliga produkter på marknaden ser vi redan idag fortsatt stor tillväxt under 2024. Vår lanserade video-produkt är fortfarande i sin linda, men är redan den produkt vi pratar mest om med våra köpare. Under året planerar vi även att lansera ytterligare en ny produkt, vilken vi med stor säkerhet tror är en riktig game-changer för In-Play-formatet. Med det sagt lämnar vi i dagsläget ingen publik prognos för 2024, men med 7 växande kvartal bakom oss visar vi tydligt vart vi är på väg.

När man sitter på den mest funktionella, smarta, flexibla, säkra, globala och användarvänliga plattformen för In-Play, kan jag bara avslutningsvis säga; välkommen framtiden, morgondagen är här, nu kör vi!

Jonas Söderqvist
VD