Lördag 23 November | 04:19:05 Europe / Stockholm

Prenumeration

Kalender

Tid*
2025-02-28 - Bokslutskommuniké 2024
2024-11-22 - Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-08-22 - Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-05-17 - X-dag ordinarie utdelning ALBERT 0.00 SEK
2024-05-16 - Årsstämma
2024-05-08 - Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-02-23 - Bokslutskommuniké 2023
2023-11-23 - Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-08-23 - Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-05-26 - Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-05-19 - X-dag ordinarie utdelning ALBERT 0.00 SEK
2023-05-18 - Årsstämma
2023-02-24 - Bokslutskommuniké 2022
2023-01-04 - Extra Bolagsstämma 2023
2022-11-01 - Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-09-27 - Extra Bolagsstämma 2022
2022-07-18 - Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-05-04 - X-dag ordinarie utdelning ALBERT 0.00 SEK
2022-05-03 - Årsstämma
2022-05-02 - Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-02-24 - Bokslutskommuniké 2021
2021-11-02 - Kvartalsrapport 2021-Q3

Beskrivning

LandSverige
ListaFirst North Stockholm
SektorTjänster
IndustriAllmänna tjänster
eEducation Albert är verksamma inom teknik- och utbildningsbranschen. Bolaget tillhandahåller en app-baserad utbildningsplattform för barn i åldersintervallen 3 –16 år med målsättningen att erbjuda barn en skräddarsydd läroupplevelse. Bolaget erbjuder digitala utbildningstjänster på prenumerationsbasis, där övningarna är anpassade till skolans läroplan. Exempel på ämnen som går att studera är modersmål, matte och geografi. Bolaget är verksamt i Europa. Bolaget har sitt huvudkontor i Göteborg.
2024-07-09 11:30:00

eEducation Albert AB ("Albert-gruppen"), ett ledande nordiskt EdTech-företag, tillkännager att dess dotterbolag, Sumdog Ltd ("Sumdog"), har ingått ett strategiskt partnerskap med YPO (Yorkshire Purchasing Organisation), som är en framstående brittisk distributör till skolor. Detta partnerskap innebär att Sumdogs matematikplattform kommer att inkluderas som en av kärnprodukterna i YPO:s nya EdTech-paket "Learning Box", vilket avsevärt stärker Albert-gruppens marknadsnärvaro i England.

Genom sin Sumdog-affär har Albert-gruppen en sedan länge etablerad marknadsposition i Skottland och fokuserar nu på att öka sin marknadsandel i England. För att accelerera varumärkeskännedomen och öka försäljningen i England har Albert-gruppen ingått ett partnerskap med YPO för att komplettera sin egen direktförsäljningskanal.

YPO är en ledande distributör av produkter och tjänster till skolor och institutioner i England och har majoriteten av skolorna som kunder. I samband med sitt 50-årsjubileum har YPO tagit steget in i distributionen av utbildningsteknik och lanserar EdTech-paketet “Learning Box” som innehåller speciellt utvalda och kvalitetssäkrade utbildningsprodukter. Avsikten är att erbjuda Learning Box till alla sina kunder i England. Albert-gruppens B2B-matematikprodukt Sumdog har inkluderats som en av tre kärnprodukter i detta paket.

"YPO:s starka närvaro och relationer med skolor på den brittiska marknaden kommer att hjälpa oss att bygga kännedom för Sumdog-varumärket, komplettera vår egen direktförsäljningskanal och avsevärt öka vår marknadsandel. Detta stödjer vår mission genom att vi kan erbjuda fler skolelever vår engagerande och individanpassade matematikplattform i en mycket snabbare takt," säger Tom Owen, VP B2B Sales, Albert-gruppen.

Ash Cartwright, Head of Trading på YPO, säger: "I fem decennier har YPO utvecklats för att möta behoven hos skolor i Storbritannien. EdTech är nu viktigt i klassrummen och stöder långsiktiga lärandemål. Med vår nya tjänst Learning Box kan skolor enkelt få tillgång till de bästa EdTech-applikationerna genom en enda prenumeration. Vi är glada över att samarbeta med Sumdog, vilket möjliggör sömlös integration och single sign-on för skolor, så att lärare kan fokusera på att engagera och stödja eleverna.”

Learning Box kommer att vara tillgänglig för alla skolor i England att köpa från och med september 2024.