Söndag 27 April | 01:55:58 Europe / Stockholm

Prenumeration

Kalender

Est. tid*
2026-02-26 07:30 Bokslutskommuniké 2025
2025-11-11 07:30 Kvartalsrapport 2025-Q3
2025-08-22 07:30 Kvartalsrapport 2025-Q2
2025-05-16 07:30 Kvartalsrapport 2025-Q1
2025-04-30 N/A X-dag ordinarie utdelning ALBERT 0.00 SEK
2025-04-29 N/A Årsstämma
2025-02-28 - Bokslutskommuniké 2024
2024-11-22 - Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-08-22 - Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-05-17 - X-dag ordinarie utdelning ALBERT 0.00 SEK
2024-05-16 - Årsstämma
2024-05-08 - Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-02-23 - Bokslutskommuniké 2023
2023-11-23 - Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-08-23 - Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-05-26 - Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-05-19 - X-dag ordinarie utdelning ALBERT 0.00 SEK
2023-05-18 - Årsstämma
2023-02-24 - Bokslutskommuniké 2022
2023-01-04 - Extra Bolagsstämma 2023
2022-11-01 - Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-09-27 - Extra Bolagsstämma 2022
2022-07-18 - Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-05-04 - X-dag ordinarie utdelning ALBERT 0.00 SEK
2022-05-03 - Årsstämma
2022-05-02 - Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-02-24 - Bokslutskommuniké 2021
2021-11-02 - Kvartalsrapport 2021-Q3

Beskrivning

LandSverige
ListaFirst North Stockholm
SektorTjänster
IndustriAllmänna tjänster
eEducation Albert är verksamma inom teknik- och utbildningsbranschen. Bolaget tillhandahåller en app-baserad utbildningsplattform för barn i åldersintervallen 3 –16 år med målsättningen att erbjuda barn en skräddarsydd läroupplevelse. Bolaget erbjuder digitala utbildningstjänster på prenumerationsbasis, där övningarna är anpassade till skolans läroplan. Exempel på ämnen som går att studera är modersmål, matte och geografi. Bolaget är verksamt i Europa. Bolaget har sitt huvudkontor i Göteborg.
2022-06-27 10:00:00

eEducation Albert (”Albert”), en ledande Nordisk EdTech-aktör, har för sommarkampanjen genomfört koncerngemensamma åtgärder för kundanskaffning för B2C-segmentet för samtliga produkter såsom Albert, Jaramba och Sumdog.

Sumdog förvärvades i februari 2022 och har under tidigare perioder inte nyttjat betald marknadsföring för sitt B2C-segment. Syftet med en koncerngemensam funktion för kundanskaffning avser att påvisa synergierna i de olika verksamheterna och frigöra värdeskapande operationella aktiviteter. Tidig data från marknadsföringskampanjerna visar på en hög volym av kunder till en låg kundanskaffningskostnad.

”Vi är stolta över vår organisation som på bara några månader kunnat integrera, effektivera och samtidigt skala kundanskaffningen för Sumdog, och samtidigt glada att våra initiala hypoteser om synergier mellan Albert och Sumdog nu också valideras i praktiken. Sammantaget bidrar den tidiga marknadsföringsdatan till att vår positiva bild av Sumdog förstärks ytterligare. Vi är övertygade om att Sumdog kommer kunna bidra stort i den fortsatta tillväxten av koncernens konsumentaffär i Storbritannien”, säger Arta Mandegari och Salman Eskandari, grundare av Albert.

”Jag är mycket imponerad över Alberts snabba agerande. Det är tydlig att marknadsföringsorganisationen har hög kunskap om betald marknadsföring och har med hjälp av denna kunskap snabbt kunnat implementera liknande processer för Sumdogs konsumentaffär med imponerande resultat. Det är också väldigt tillfredsställande att kunna se hur bra våra två organisationer fungerar ihop”, säger Andrew Hall grundare av Sumdog.