Onsdag 5 Februari | 16:45:32 Europe / Stockholm

Prenumeration

Kalender

Tid*
2026-02-26 07:30 Bokslutskommuniké 2025
2025-11-11 07:30 Kvartalsrapport 2025-Q3
2025-08-22 07:30 Kvartalsrapport 2025-Q2
2025-05-17 07:30 Kvartalsrapport 2025-Q1
2025-04-29 N/A Årsstämma
2025-02-28 07:30 Bokslutskommuniké 2024
2024-11-22 - Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-08-22 - Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-05-17 - X-dag ordinarie utdelning ALBERT 0.00 SEK
2024-05-16 - Årsstämma
2024-05-08 - Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-02-23 - Bokslutskommuniké 2023
2023-11-23 - Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-08-23 - Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-05-26 - Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-05-19 - X-dag ordinarie utdelning ALBERT 0.00 SEK
2023-05-18 - Årsstämma
2023-02-24 - Bokslutskommuniké 2022
2023-01-04 - Extra Bolagsstämma 2023
2022-11-01 - Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-09-27 - Extra Bolagsstämma 2022
2022-07-18 - Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-05-04 - X-dag ordinarie utdelning ALBERT 0.00 SEK
2022-05-03 - Årsstämma
2022-05-02 - Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-02-24 - Bokslutskommuniké 2021
2021-11-02 - Kvartalsrapport 2021-Q3

Beskrivning

LandSverige
ListaFirst North Stockholm
SektorTjänster
IndustriAllmänna tjänster
eEducation Albert är verksamma inom teknik- och utbildningsbranschen. Bolaget tillhandahåller en app-baserad utbildningsplattform för barn i åldersintervallen 3 –16 år med målsättningen att erbjuda barn en skräddarsydd läroupplevelse. Bolaget erbjuder digitala utbildningstjänster på prenumerationsbasis, där övningarna är anpassade till skolans läroplan. Exempel på ämnen som går att studera är modersmål, matte och geografi. Bolaget är verksamt i Europa. Bolaget har sitt huvudkontor i Göteborg.
2025-02-04 10:00:00

eEducation Albert (”Albert”), en ledande nordisk EdTech-aktör, lanserar nu Albert Junior i Tjeckien. Lanseringen är ytterligare ett strategiskt steg mot lönsam tillväxt och utökad global närvaro. Efter lanseringen i Rumänien ser Albert liknande möjligheter att etablera sig på den tjeckiska marknaden, där intresset för digital utbildning växer kraftigt.

Lanseringen i Tjeckien markerar fortsättningen på Alberts expansionsresa, där fokus ligger på att optimera kundanskaffningskostnader (CAC) och maximera livstidsvärdet (LTV) per kund. Tack vare sin skalbara affärsmodell kan Albert erbjuda ett brett utbud av utbildningsinnehåll för barn i åldrarna 3-9 år, inklusive matematik, engelska och programmering.

“Att expandera till Tjeckien är ett naturligt nästa steg för oss efter lanseringen i Rumänien. Vi ser ett stort intresse på marknaden för våra produkter, och med vår beprövade affärsmodell kan vi fortsätta vår tillväxtresa samtidigt som vi håller kostnaderna låga. Vår vision är att göra högkvalitativ utbildning tillgänglig för fler barn runt om i världen och Tjeckien är en viktig del av den resan,” säger Jonas Mårtensson, VD för Albert-gruppen.

Lucie Pruchova, team lead för Albert Junior och själv från Tjeckien, har spelat en nyckelroll i lanseringen genom att bidra med värdefull marknadskunskap och säkerställa att produkten är väl anpassad till den lokala marknaden.

“Det är otroligt spännande att se Albert Junior göra entré i Tjeckien. Vi har lagt mycket fokus på att förstå den tjeckiska marknadens behov och vi vet att föräldrar söker moderna, digitala verktyg som både engagerar och utbildar deras barn. Vi är övertygade om att Albert kommer bli en uppskattad del av många familjers vardag,” säger Lucie Pruchova, team lead för Albert Junior och lanseringen i Tjeckien.

Efter att ha sett positiva resultat från tidigare lanseringar är Albert väl positionerat för fortsatt tillväxt i Tjeckien. Lanseringserbjudandet kommer att inkludera ett omfattande urval av utbildningsämnen som är särskilt anpassade för att inspirera och engagera yngre barn.

Den tjeckiska webbsidan är ahojalbert.cz, och appen kan laddas ner från både App Store och Google Play.