Söndag 27 April | 03:08:17 Europe / Stockholm

Prenumeration

Kalender

Est. tid*
2026-02-26 07:30 Bokslutskommuniké 2025
2025-11-11 07:30 Kvartalsrapport 2025-Q3
2025-08-22 07:30 Kvartalsrapport 2025-Q2
2025-05-16 07:30 Kvartalsrapport 2025-Q1
2025-04-30 N/A X-dag ordinarie utdelning ALBERT 0.00 SEK
2025-04-29 N/A Årsstämma
2025-02-28 - Bokslutskommuniké 2024
2024-11-22 - Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-08-22 - Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-05-17 - X-dag ordinarie utdelning ALBERT 0.00 SEK
2024-05-16 - Årsstämma
2024-05-08 - Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-02-23 - Bokslutskommuniké 2023
2023-11-23 - Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-08-23 - Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-05-26 - Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-05-19 - X-dag ordinarie utdelning ALBERT 0.00 SEK
2023-05-18 - Årsstämma
2023-02-24 - Bokslutskommuniké 2022
2023-01-04 - Extra Bolagsstämma 2023
2022-11-01 - Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-09-27 - Extra Bolagsstämma 2022
2022-07-18 - Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-05-04 - X-dag ordinarie utdelning ALBERT 0.00 SEK
2022-05-03 - Årsstämma
2022-05-02 - Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-02-24 - Bokslutskommuniké 2021
2021-11-02 - Kvartalsrapport 2021-Q3

Beskrivning

LandSverige
ListaFirst North Stockholm
SektorTjänster
IndustriAllmänna tjänster
eEducation Albert är verksamma inom teknik- och utbildningsbranschen. Bolaget tillhandahåller en app-baserad utbildningsplattform för barn i åldersintervallen 3 –16 år med målsättningen att erbjuda barn en skräddarsydd läroupplevelse. Bolaget erbjuder digitala utbildningstjänster på prenumerationsbasis, där övningarna är anpassade till skolans läroplan. Exempel på ämnen som går att studera är modersmål, matte och geografi. Bolaget är verksamt i Europa. Bolaget har sitt huvudkontor i Göteborg.
2023-02-23 17:00:00

eEducation Albert, en ledande nordisk EdTech-aktör, realiserar en av de första synergierna i den nya koncernen i form av ett produkterbjudande mellan Albert och Strawbees.

eEducation Albert förvärvade tidigare i år tre nya bolag till gruppen, Strawbees, Holy Owly och Film & Skola och redan tre veckor in i förvärvet realiserar Albert en av de första synergierna tillsammans med Strawbees. Samarbetet syftar till att integrera produkterbjudanden mellan bolagen i form av att bundla Strawbees fysiska produkter med Alberts digitala och skapar på så sätt ett ökat kundvärde. Under 2023 kommer Albert att fokusera på just synergier inom bolagen, både inom B2B och B2C och detta nya produkterbjudanden är först ut för nya koncernen att lansera. 
 
Strawbees fysiska produkt säljs nu tillsammans med Alberts digitala årsabonnemang på Alberts hemsida i form av ett A/B-test och utfallet kommer att mätas under kvartal ett. 
 
“Jag är oerhört imponerad av både Albert och Strawbees team som redan tre veckor in i förvärvet lyckats lansera ett samarbete som detta. Genomtänkt och kreativt men samtidigt med ett starkt affärsfokus och kundvärde. De kompletterade produkterna inom gruppen säkerställer tillväxt och ett starkt gemensamt erbjudande framöver.“, säger Erik Bergelin Chief Commercial Officer och medgrundare på Strawbees.
 
“Det har varit så givande och roligt att göra detta samarbetet och dra nytta av de likheter vi har mellan våra varumärken och målgrupper. Styrkan inom gruppen ligger just i att kunna vara snabbfotade men samtidigt hålla en hög kvalitet och skapa bättre förutsättning för roligare lärande för barn och unga, vilket verkligen visat sig i detta initiativet. Vi lanserade i går eftermiddag och kan redan se positiva indikationer”, säger Kajsa Lernestål Marknadschef på Albert. 
 
Länk för information: https://www.youtube.com/watch?v=1-CnLM4DpwE