Prenumeration
Beskrivning
Land | Sverige |
---|---|
Lista | First North Stockholm |
Sektor | Tjänster |
Industri | Allmänna tjänster |
eEducation Albert (”Albert”), en ledande nordisk EdTech-aktör, går nu in i ett partnerskap med Nordens största träningskedja Nordic Wellness. Samarbetet syftar till att nå och inspirera fler barn och unga till att kombinera fysisk aktivitet med inlärning och samarbetet förväntas attrahera nya kunder åt båda bolagen.
Nordic Wellness är Nordens största träningskedja med över 500 000 medlemmar och en kundbas som innefattar ett stort antal medlemmar med barn. Mot bakgrund av det har träningskedjan sedan en tid tillbaka ett ökat fokus på att attrahera fler barnfamiljer och utökade under 2022 sitt utbud med barnklasser för barn mellan 2-16 år. En målgrupp som matchar väl med Alberts.
Genom partnerskapet kommer båda bolagen dra nytta av varandras väletablerade varumärken och kundbaser, vilket förväntas leda till ökad organisk tillväxt. Samarbetet inleds på den svenska marknaden kring Nordic Wellness barnklasser samt att träningskedjans kunder får ta del av ett exklusivt erbjudande från Albert.
“Vi ser fina möjligheter i samarbetet och det handlar i mångt och mycket om att inspirera barn och unga till att röra på sig och lyfta de positiva effekter som fysisk aktivitet har på inlärning. Vi vet också att många föräldrar tar med sina barn till gymmet och då är Albert en perfekt aktivitet på plats i form av kunskap och underhållning på samma gång. Vi är glada över samarbetet och ser fram emot att sätta i gång!”, säger Kajsa Lernestål Marknadschef på Albert
“Vi på Nordic Wellness är stolta över vårt samarbete tillsammans med Albert. Det är viktigt att träna både kropp och knopp vilket utgör en bra synergi mellan våra företag. Tillsammans förbättrar vi folkhälsan i Sverige!”, säger Amanda Lundgren, Marknadskommunikatör på Nordic Wellness.