Lördag 23 November | 04:50:10 Europe / Stockholm

Prenumeration

Kalender

Tid*
2025-02-28 - Bokslutskommuniké 2024
2024-11-22 - Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-08-22 - Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-05-17 - X-dag ordinarie utdelning ALBERT 0.00 SEK
2024-05-16 - Årsstämma
2024-05-08 - Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-02-23 - Bokslutskommuniké 2023
2023-11-23 - Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-08-23 - Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-05-26 - Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-05-19 - X-dag ordinarie utdelning ALBERT 0.00 SEK
2023-05-18 - Årsstämma
2023-02-24 - Bokslutskommuniké 2022
2023-01-04 - Extra Bolagsstämma 2023
2022-11-01 - Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-09-27 - Extra Bolagsstämma 2022
2022-07-18 - Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-05-04 - X-dag ordinarie utdelning ALBERT 0.00 SEK
2022-05-03 - Årsstämma
2022-05-02 - Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-02-24 - Bokslutskommuniké 2021
2021-11-02 - Kvartalsrapport 2021-Q3

Beskrivning

LandSverige
ListaFirst North Stockholm
SektorTjänster
IndustriAllmänna tjänster
eEducation Albert är verksamma inom teknik- och utbildningsbranschen. Bolaget tillhandahåller en app-baserad utbildningsplattform för barn i åldersintervallen 3 –16 år med målsättningen att erbjuda barn en skräddarsydd läroupplevelse. Bolaget erbjuder digitala utbildningstjänster på prenumerationsbasis, där övningarna är anpassade till skolans läroplan. Exempel på ämnen som går att studera är modersmål, matte och geografi. Bolaget är verksamt i Europa. Bolaget har sitt huvudkontor i Göteborg.
2024-08-22 07:15:00

eEducation Albert AB (publ), a leading Nordic EdTech group, today announces updated financial objectives to better reflect the company’s strategic focus on profitability and cash flow. The updated targets create short-term focus for the company, and set the long term ambition to grow with profitability.

New financial objectives:

  • Achieve positive EBITDA in 2025
  • Achieve positive cash flow in 2026 with existing cash
  • Strive for double digit profitable growth in the longer term

The company is updating its financial targets to better align with the company’s focus on profitability and cash flow in the short term and profitable growth in the long term. Furthermore, they are better adapted to the company’s transition to a corporate group structure with operations in both B2C and B2B, offering both digital and physical products.

"We see the updated financial objectives as more relevant to our current situation and more closely linked to our strategy. These objectives set clear focus for the company here and now, but also state the longer term ambition to grow with profitability." says Jonas Mårtensson, CEO of the Albert Group.

The updated financial targets will be presented and explained in connection with the company’s presentation of the second quarter report on 22 August at 09:00 CET.