22:40:34 Europe / Stockholm

Kurs & Likviditet

Kursutveckling och likviditet under dagen för detta pressmeddelande

Prenumeration

Kalender

2024-10-22 Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-08-22 Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-05-17 Ordinarie utdelning ALBERT 0.00 SEK
2024-05-16 Årsstämma 2024
2024-05-08 Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-02-23 Bokslutskommuniké 2023
2023-11-23 Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-08-23 Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-05-26 Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-05-19 Ordinarie utdelning ALBERT 0.00 SEK
2023-05-18 Årsstämma 2023
2023-02-24 Bokslutskommuniké 2022
2023-01-04 Extra Bolagsstämma 2023
2022-11-01 Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-09-27 Extra Bolagsstämma 2022
2022-07-18 Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-05-04 Ordinarie utdelning ALBERT 0.00 SEK
2022-05-03 Årsstämma 2022
2022-05-02 Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-02-24 Bokslutskommuniké 2021
2021-11-02 Kvartalsrapport 2021-Q3

Beskrivning

LandSverige
ListaFirst North Stockholm
SektorTjänster
IndustriAllmänna tjänster
eEducation Albert är verksamma inom teknik- och utbildningsbranschen. Bolaget tillhandahåller en app-baserad utbildningsplattform för barn i åldersintervallen 3 –16 år med målsättningen att erbjuda barn en skräddarsydd läroupplevelse. Bolaget erbjuder digitala utbildningstjänster på prenumerationsbasis, där övningarna är anpassade till skolans läroplan. Exempel på ämnen som går att studera är modersmål, matte och geografi. Bolaget är verksamt i Europa. Bolaget har sitt huvudkontor i Göteborg.
2023-01-13 11:30:00

eEducation Albert, en ledande nordisk EdTech-aktör, har idag ingått ett samarbetsavtal med Impressive Relations AB i syfte driva försäljning av Albert prenumerationer till barnfamiljer i MediaMarkts butiker.

Avtalet är ett pilotavtal och sträcker sig fram till den sista april 2023. Albert skall utbilda Impressive Relations personal inom hela produktportföljen för att ge potentiella kunder i butikerna en så bra genomgång av Alberts utbildningsprodukter som möjligt.

”Albert har sedan starten arbetat fokuserat med att demokratisera utbildning och det är väldigt roligt att nu kunna möjliggöra detta tillsammans med Impressive Relations och MediaMarkt. Vi är exalterade över möjligheten att ge familjer en ordentlig demonstration av vår digitala utbildningsplattform live i butiker och ser det som ett ytterligare medel och kanal att nå ut och utbilda marknaden om vår plattform. Vi är imponerade över de resultat som genererats för andra varumärken och ser detta som ett högkvalitativt men också kostnadseffektivt forum för en dialog med potentiella kunder. Vi anser att detta samarbete och kanal kompletterar vår befintliga digitala marknadsmix och kundanskaffningskanaler väl.”, säger Kajsa Lernestål, Marknadschef på Albert.

Samarbetsavtalet ingås omedelbart med en pilotperiod om ca tre (3) månader och Impressive Relations kommer erhålla en fast ersättning per genererad kund till Albert. Om avtalet inte sägs upp av någondera part vid pilotens utgångsdatum omvandlas avtalet automatiskt till ett tillsvidareavtal. Avtalet garanterar inga volymer men vid full utrullning bedöms det genera ca 2.500 kundmöten per dag.