Söndag 27 April | 05:14:12 Europe / Stockholm

Prenumeration

Kalender

Est. tid*
2026-02-26 07:30 Bokslutskommuniké 2025
2025-11-11 07:30 Kvartalsrapport 2025-Q3
2025-08-22 07:30 Kvartalsrapport 2025-Q2
2025-05-16 07:30 Kvartalsrapport 2025-Q1
2025-04-30 N/A X-dag ordinarie utdelning ALBERT 0.00 SEK
2025-04-29 N/A Årsstämma
2025-02-28 - Bokslutskommuniké 2024
2024-11-22 - Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-08-22 - Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-05-17 - X-dag ordinarie utdelning ALBERT 0.00 SEK
2024-05-16 - Årsstämma
2024-05-08 - Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-02-23 - Bokslutskommuniké 2023
2023-11-23 - Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-08-23 - Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-05-26 - Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-05-19 - X-dag ordinarie utdelning ALBERT 0.00 SEK
2023-05-18 - Årsstämma
2023-02-24 - Bokslutskommuniké 2022
2023-01-04 - Extra Bolagsstämma 2023
2022-11-01 - Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-09-27 - Extra Bolagsstämma 2022
2022-07-18 - Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-05-04 - X-dag ordinarie utdelning ALBERT 0.00 SEK
2022-05-03 - Årsstämma
2022-05-02 - Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-02-24 - Bokslutskommuniké 2021
2021-11-02 - Kvartalsrapport 2021-Q3

Beskrivning

LandSverige
ListaFirst North Stockholm
SektorTjänster
IndustriAllmänna tjänster
eEducation Albert är verksamma inom teknik- och utbildningsbranschen. Bolaget tillhandahåller en app-baserad utbildningsplattform för barn i åldersintervallen 3 –16 år med målsättningen att erbjuda barn en skräddarsydd läroupplevelse. Bolaget erbjuder digitala utbildningstjänster på prenumerationsbasis, där övningarna är anpassade till skolans läroplan. Exempel på ämnen som går att studera är modersmål, matte och geografi. Bolaget är verksamt i Europa. Bolaget har sitt huvudkontor i Göteborg.
2022-10-21 16:45:00

eEducation Albert, en ledande nordisk EdTech-aktör, stärker sin position ytterligare på den nordiska marknaden och lanserar i Finland. Lanseringen sker i dag den 21:e oktober och utvärderas ytterligare under fjärde kvartalet 2022.

Bakgrunden till lanseringen är dels Alberts redan starka positionen i övriga nordiska länder vilket indikerar på goda förutsättningar även i Finland, dels att Albert under en längre tid kunnat se en stark efterfrågan av produkten från finska potentiella kunder.
 
- Vi har redan i dag en stark position i Norden, vilket också är en tydlig del av vår strategi av att bli nummer ett i Europa, och det känns som ett naturligt nästa steg att äntra även den finska marknaden. Utöver ett starkt fotfäste i Norden, som ger goda förutsättningar för en lyckad lansering, har vi också under en längre tid kunnat se tydliga indikationer på att det finns en hög efterfråga av en produkt som Albert, något vi också fått bekräftat genom ett konstant inflöde av förfrågningar från potentiella finska kunder. Det känns därför oerhört kul att kunna möta det behovet och utöver att växa vår affär ser vi fram emot att hjälpa barnfamiljer i Finland med roligt och kvalitativt lärande, säger Jonas Mårtensson, COO.
 
- Vi har ett konkurrenskraftigt och attraktivt erbjudande i den årligt återkommande kampanjen i årets sista kvartal. Det blir därför ett ypperligt tillfälle att även kunna lansera Finland via heialbert.fi med samma erbjudande som övriga etablerade marknader. Vi ser med tillförsikt fram emot att nå vår målsättning att konvertera tillräckligt höga volymer av föräldrar till betalande kunder i denna kampanj. Dessa insikter kommer öka konfidensen i lönsamhetspotentialen och ligga till grund för framtida satsningar i Finland, fortsätter Kajsa Lernestål, Marknadschef.