Tisdag 13 Maj | 08:27:34 Europe / Stockholm

Prenumeration

Kalender

Est. tid*
2026-02-26 07:30 Bokslutskommuniké 2025
2025-11-11 07:30 Kvartalsrapport 2025-Q3
2025-08-22 07:30 Kvartalsrapport 2025-Q2
2025-05-16 07:30 Kvartalsrapport 2025-Q1
2025-04-30 - X-dag ordinarie utdelning ALBERT 0.00 SEK
2025-04-29 - Årsstämma
2025-02-28 - Bokslutskommuniké 2024
2024-11-22 - Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-08-22 - Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-05-17 - X-dag ordinarie utdelning ALBERT 0.00 SEK
2024-05-16 - Årsstämma
2024-05-08 - Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-02-23 - Bokslutskommuniké 2023
2023-11-23 - Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-08-23 - Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-05-26 - Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-05-19 - X-dag ordinarie utdelning ALBERT 0.00 SEK
2023-05-18 - Årsstämma
2023-02-24 - Bokslutskommuniké 2022
2023-01-04 - Extra Bolagsstämma 2023
2022-11-01 - Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-09-27 - Extra Bolagsstämma 2022
2022-07-18 - Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-05-04 - X-dag ordinarie utdelning ALBERT 0.00 SEK
2022-05-03 - Årsstämma
2022-05-02 - Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-02-24 - Bokslutskommuniké 2021
2021-11-02 - Kvartalsrapport 2021-Q3

Beskrivning

LandSverige
ListaFirst North Stockholm
SektorTjänster
IndustriAllmänna tjänster
eEducation Albert är verksamma inom teknik- och utbildningsbranschen. Bolaget tillhandahåller en app-baserad utbildningsplattform för barn i åldersintervallen 3 –16 år med målsättningen att erbjuda barn en skräddarsydd läroupplevelse. Bolaget erbjuder digitala utbildningstjänster på prenumerationsbasis, där övningarna är anpassade till skolans läroplan. Exempel på ämnen som går att studera är modersmål, matte och geografi. Bolaget är verksamt i Europa. Bolaget har sitt huvudkontor i Göteborg.
2022-04-14 08:30:00

eEducation Albert (”Albert”), en ledande Nordisk EdTech-aktör, har slutfört den tekniska och operationella integrationen av Jaramba som förvärvades i december 2021. Jarambas plattform, med fokus på läsa, räkna och lärande spel för barn mellan 2-5 år, finns därmed tillgänglig för alla Alberts kunder.

Jaramba är en av Sveriges mest populära appar för barn i Apples och Googles plattformar. Jaramba fokuserar främst på ålderskategorin 2-5 år och erbjuder innehåll som bland annat bygger på IP-rättigheter till välkända barnkaraktärer.

Syftet med förvärvet av Jaramba var att komplettera Albert med en ny kund- och produktkategori. Integrationen påbörjades i januari med två fokusområden, dels att experimentera på kundanskaffningsaktiviteter för att få nya insikter om målgruppen, dels att tillgängliggöra Jaramba för Alberts kunder.

Utöver att alla Alberts kunder nu har obegränsad tillgång till Jarambas innehåll, har Jarambas plattform också integrerats i Alberts plattform för dataanalys för att på så sätt optimera produktutvecklingen framåt på bästa sätt. Tidiga data visar att den nya målgruppen i form av föräldrar till barn i åldrarna 2-5 år svarar mycket väl på de marknadsföringsinsatser som hittills genomförts, samtidigt som de använder produkten i hög utsträckning.

”Vi är stolta över vår organisation som på bara några månader kunnat integrera Albert och Jaramba, och samtidigt glada att våra initiala hypoteser om Jaramba nu också valideras i praktiken. Sammantaget bidrar den tidiga marknadsförings- och produktanvändningsdatan till att vår positiva bild av Jaramba förstärks ytterligare. Vi är övertygade om att Jaramba kommer kunna bidra stort i den fortsatta tillväxten av Alberts konsumentaffär”, säger Arta Mandegari och Salman Eskandari, grundare av Albert.