10:47:37 Europe / Stockholm

Kurs & Likviditet

Kursutveckling och likviditet under dagen för detta pressmeddelande

Prenumeration

Kalender

2024-10-22 Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-08-22 Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-05-17 Ordinarie utdelning ALBERT 0.00 SEK
2024-05-16 Årsstämma 2024
2024-05-08 Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-02-23 Bokslutskommuniké 2023
2023-11-23 Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-08-23 Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-05-26 Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-05-19 Ordinarie utdelning ALBERT 0.00 SEK
2023-05-18 Årsstämma 2023
2023-02-24 Bokslutskommuniké 2022
2023-01-04 Extra Bolagsstämma 2023
2022-11-01 Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-09-27 Extra Bolagsstämma 2022
2022-07-18 Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-05-04 Ordinarie utdelning ALBERT 0.00 SEK
2022-05-03 Årsstämma 2022
2022-05-02 Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-02-24 Bokslutskommuniké 2021
2021-11-02 Kvartalsrapport 2021-Q3

Beskrivning

LandSverige
ListaFirst North Stockholm
SektorTjänster
IndustriAllmänna tjänster
eEducation Albert är verksamma inom teknik- och utbildningsbranschen. Bolaget tillhandahåller en app-baserad utbildningsplattform för barn i åldersintervallen 3 –16 år med målsättningen att erbjuda barn en skräddarsydd läroupplevelse. Bolaget erbjuder digitala utbildningstjänster på prenumerationsbasis, där övningarna är anpassade till skolans läroplan. Exempel på ämnen som går att studera är modersmål, matte och geografi. Bolaget är verksamt i Europa. Bolaget har sitt huvudkontor i Göteborg.
2023-06-28 09:00:00

McDonald’s och eEducation Albert ("Albert"), en ledande nordisk EdTech-aktör, ingår nu ett långsiktigt partnerskap, med syfte att skapa mervärde för barnfamiljer i Norden.

McDonald’s kommer under sommaren att lansera en större satsning mot målgruppen barnfamiljer för att öka medvetenheten om och användandet av sin app. I satsningen ser de Albert som ett välmatchat partnerskap. Initialt kommer Albert att synas i McDonald’s app med ett exklusivt erbjudande, samt på ytor i deras restauranger runt om i landet. Båda bolagen ser goda möjligheter i ett långsiktigt partnerskap och vill skapa ytterligare värde för barnfamiljer i Norden. Samarbetet inleds i Sverige under juni månad. 

“Vi ser mycket positivt på samarbetet med McDonald’s och när de berättade om sin satsning på just barnfamiljer kändes det som en självklarhet att inleda ett partnerskap. Vi ser fram emot att skapa en långsiktig relation och det initiala samarbetet ger oss möjlighet att nå ut till fler barnfamiljer via McDonald’s kanaler där vi samtidigt kan ge ett mervärde i form av roligt lärande till deras kunder", säger Kajsa Lernestål, Marknadschef på Albert. 
  
“Som Sveriges mest familjevänliga restaurang är det en självklarhet att vi vill engagera oss i frågan om barns lärande och göra det möjligt för fler barn att få de nödvändiga kunskaperna i bland annat matematik. Vi är mycket glada över att få jobba med denna utmaning tillsammans med just Albert som vill demokratisera kunskap och göra det på ett lättillgängligt och underhållande sätt”, säger Linnéa Andersson, Digital Manager på McDonald’s.