2024-06-04 11:12:00

NOSIUM har levererat en solid inledning av år 2024, där Q1-rapporten visade på en minskad nettoomsättning till följd av ett minskat antal helägda portföljbolag. Under Q1-24 och efter kvartalets utgång har NOSIUM exekverat på planen att avyttra tillgångar, där arbetet med ytterligare avyttringar och strukturaffärer förväntas fortsätta under resterande del av år 2024. Ytterligare avyttringar och/eller strukturaffärer utgör därmed värdedrivare under året, vilket förväntas stärka Bolagets finansiella position ytterligare och därmed även öppna upp för nya investeringsmöjligheter. Baserat på en Sum of the Parts (SOTP)-värdering härleder vi i denna analysuppdatering ett värde per aktie om 0,094 kr (0,078) i ett Base scenario, motsvarande ett bolagsvärde (Market Cap) om 43 MSEK (53).

Läs fullständig aktieanalys här

Om Analyst Group: Ett av Sveriges främsta analyshus med fokus på små och medelstora börsbolag.
Läs mer om Analyst Group

Det här ett pressmeddelande från Analyst Group angående publicering av aktieanalys NOSIUM. Läsare kan anta att Analyst Group har mottagit ersättning för att framställa aktieanalysen. Uppdragsgivaren har inte haft någon möjlighet att påverka de delar där Analyst Group har haft åsikter om Bolaget, framtida värdering eller annat som skulle kunna tänkas utgöra en subjektiv bedömning.