2022-09-13 15:17:00

Den 12:e september tillkännagav Cline Scientific (”Cline” eller ”bolaget”) via ett pressmeddelande att bolaget nyligen avslutat den första serien av ex-vivo tester vars syfte var att verifiera kvaliteten på broskceller, observera bevis på broskregenerering och utvärdera matris-materialet, har visat mycket positiva resultat. Sedan januari 2022 har Cline genomfört tester av StemCART på mänsklig broskvävnad som har tagits bort under proteskirurgi. Principen har varit att testa StemCART-produkten i broskvävnad som har skadats på konstgjord väg för att efterlikna broskskador, samt att testa dess förmåga att reparera broskvävnaden. Med utgångspunkt från tidigare uppdateringar har Cline nu genomfört den första hela serien av experiment.

Läs Analyst Groups kommentar samt intervju här

Om Analyst Group: Ett av Sveriges främsta analyshus med fokus på små och medelstora börsbolag.
Läs mer om Analyst Group

Det här ett pressmeddelande från Analyst Group angående publicering av kommentar på Cline Scientific. Läsare kan anta att Analyst Group har mottagit ersättning för att framställa kommentaren. Uppdragsgivaren har inte haft någon möjlighet att påverka de delar där Analyst Group har haft åsikter om Bolaget, framtida värdering eller annat som skulle kunna tänkas utgöra en subjektiv bedömning.