2024-05-30 11:34:00

Luxbright AB (”Luxbright” eller ”Bolaget”) meddelade den 30 maj 2024 att Bolaget ingått ett utvecklingsavtal med L3Harris värt ca 2,8 MSEK. Utvecklingsavtalet (Statement of Work), vilket är viktigt att särskilja från tidigare orders, med L3Harris avser utveckling av deras kundspecifika rör och fastställer priset för att färdigställa rördesign och tillverkningsprocessen, för att därmed fortsätta leveranser av inneliggande ordrar. Värdet på utvecklingsavtalet uppgår till 2,8 MSEK och kommer att faktureras när den första rörmodellen börjar serieproduceras, vilket förväntas ske under det tredje kvartalet 2024. Utvecklingsavtalet är att anse vara i paritet till ett ramavtal för utveckling av framtida rörmodeller. Luxbright har, utöver det ovan nämnda utvecklingsavtalet, nyligen erhållit ytterligare ordrar från L3Harris till ett värde av 1,2 MSEK. Dessförinnan har samarbetet med L3Harris resulterat i ordrar på kundspecifika rör värda 12,2 MSEK, det totala nuvarande ordervärdet i och med samarbetet med L3Harris uppgår därmed nu till ca 15 MSEK.

Läs Analyst Groups kommentar här

Om Analyst Group: Ett av Sveriges främsta analyshus med fokus på små och medelstora börsbolag.
Läs mer om Analyst Group

Det här ett pressmeddelande från Analyst Group angående publicering av kommentar på Luxbright. Läsare kan anta att Analyst Group har mottagit ersättning för att framställa kommentaren. Uppdragsgivaren har inte haft någon möjlighet att påverka de delar där Analyst Group har haft åsikter om Bolaget, framtida värdering eller annat som skulle kunna tänkas utgöra en subjektiv bedömning.