2024-05-30 10:30:00

EJ FÖR DISTRIBUTION I ELLER TILL USA, KANADA, AUSTRALIEN ELLER JAPAN ELLER TILL NÅGON AMERIKANSK PERSON (U.S. PERSON SÅSOM DEFINIERAS I REGULATION S I UNITED STATES SECURITIES ACT OF 1933, I DESS NUVARANDE LYDELSE) ELLER NÅGON ANNAN JURISDIKTION DÄR PUBLICERING ELLER DISTRIBUTION AV DETTA PRESSMEDDELANDE ÄR FÖRBJUDET ENLIGT LAG

Arwidsro Fastighets AB (publ) (”Arwidsro” eller ”Bolaget”) har givit Danske Bank A/S, Danmark, Sverige Filial (”Danske Bank”) och Swedbank AB (publ) (”Swedbank”) i uppdrag att i egenskap av arrangörer och joint bookrunners utvärdera förutsättningarna för att emittera gröna efterställda hybridobligationer till ett förväntat initialt belopp om 300 000 000 SEK inom ett rambelopp om 600 000 000 SEK (de ”Nya Gröna Hybridobligationerna”). Med förbehåll för rådande marknadsförhållanden kan en kapitalmarknadstransaktion komma att följa.

En summa motsvarande emissionslikviden kommer att användas i enlighet med Bolagets sedan tidigare etablerade gröna finansieringsramverk, vilket bland annat innefattar återköp av Bolagets utestående gröna efterställda hybridobligationer med ISIN SE0015812300 (de ”Utestående Hybridobligationerna”).

I samband med den tilltänkta emissionen av de Nya Gröna Hybridobligationerna kommer Arwidsro erbjuda innehavare av de Utestående Hybridobligationerna att delta i ett återköp mot kontant vederlag där Arwidsro köper tillbaka de Utestående Hybridobligationerna till ett pris om 102,00% av nominellt belopp plus upplupen och obetald ränta (”Återköpserbjudandet”). Återköpserbjudandet löper ut kl. 12:00 CEST den 4 juni 2024 om det inte förlängs, återupptas, dras tillbaka eller avslutas efter beslut av Bolaget. Likvid för Återköpserbjudandet förväntas redovisas omkring den 11 juni 2024. Återköpserbjudandet är villkorat av en framgångsrik emission av de Nya Gröna Hybridobligationerna och kommer att begränsas till ett totalt nominellt belopp som motsvarar beloppet för de Nya Gröna Hybridobligationerna. Återköpserbjudandet är föremål för villkoren i återköpsdokumentet daterat den 30 maj 2024 som hålls tillgängligt (endast på engelska) på Arwidsros hemsida, www.arwidsro.se.

Danske Bank och Swedbank har fått uppdrag att agera som arrangörer och joint bookrunners i samband med emissionen av de Nya Gröna Hybridobligationerna samt dealer managers i Återköpserbjudandet. Roschier Advokatbyrå har agerat legal rådgivare i samband med emissionen av de Nya Gröna Hybridobligationerna och Återköpserbjudandet.

Dealer managers

Danske Bank: liabilitymanagement@danskebank.dk