Tisdag 26 November | 07:52:47 Europe / Stockholm

Prenumeration

Kalender

Tid*
2025-03-27 16:30 Bokslutskommuniké 2024
2024-11-21 - Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-08-22 - Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-06-13 - Årsstämma
2024-05-23 - Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-03-27 - Bokslutskommuniké 2023
2023-11-23 - Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-08-24 - Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-06-16 - X-dag ordinarie utdelning AVENT B 0.00 SEK
2023-06-15 - Årsstämma
2023-05-25 - Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-03-30 - Bokslutskommuniké 2022
2022-11-24 - Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-08-25 - Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-06-17 - X-dag ordinarie utdelning AVENT B 0.00 SEK
2022-06-16 - Årsstämma
2022-05-26 - Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-03-30 - Bokslutskommuniké 2021
2021-05-10 - Årsstämma

Beskrivning

LandSverige
ListaFirst North Stockholm
SektorHandel & varor
IndustriDetaljhandel
Aventura Group är en digital varumärkes- och e-handelsgrupp fokuserad på den kinesiska konsumentmarknaden. Aventura Group utvecklar och investerar i varumärken och plattformar för att bygga varumärken i Kina. Nuvarande portfölj inkluderar dotterbolagen Aventura, TicToc Ventures, Aurora Beauty och Headway B2B. Aventura Group har sitt säte i Stockholm, och har kontor i Shanghai och Hong Kong.
2022-07-04 12:07:00

Aventura Group har signerat ett s.k. Term Sheet, ett initialt avtal, med det svenska strumpbolaget Happy Socks för att ansvara för logistik och IT gällande bolagets digitala affär i Kina. Samarbetet påbörjas omedelbart och detaljerna av kontraktet förväntas slutförhandlas senast i augusti. Avtalet beräknas generera cirka 6,3 MSEK för Aventura under de nästkommande 12 månaderna.

Happy Socks grundades 2008 och har varit verksamma i Kina under flera år. Bolaget har med sina färgsprakande och mönstrade strumpor tagit världen med storm. Idag säljs strumporna via en kombination av e-handel och fysiska butiker över hela världen, och under senaste räkenskapsåret uppnåddes en försäljning på drygt 670 MSEK.
 
”Vi ser fram emot att tillsammans med Aventura-teamet ta nästa steg i vår satsning i Kina.
Happy Socks genomgår stora förändringar i Kina och är beroende av erfarna lokala partners nu när vi stegvis tar kontrollen över den digitala affären”, kommenterar Emil Viklund, VD på Happy Socks.
 
Aventura kommer vara ansvarig för fulfillment kopplat till Happy Socks lokala kinesiska e-handel på marknadsplatser och social media-plattformar, vilket innefattar all logistik, IT och integrationer. Över en 12-månadersperiod beräknas avtalet vara värt runt 6,3 MSEK i intäkter för Aventura. Samarbetet påbörjas omedelbart och slutförhandlingarna av kontraktet förväntas avslutas senast under augusti månad. 
 
”Happy Socks har framgångsrikt etablerat sig i Kina och vi är stolta över att de ser värdet i att ingå ett samarbete med Aventura och vårt fulfilment-team specifikt. Detta förtroende är ytterligare en positiv signal att vår breda tjänsteportfölj inom lokaliserad Omni-channel står sig starkt”, kommenterar Johan Aledal, CCO på Aventura Group.

 
För ytterligare information, vänligen kontakta: 
Gustav Åström, VD | +86 158-0086-2274 | gustav.astrom@aventura.group 
Emil Ponnert, Director, IR & Corporate Development | +46 70 3102715 | emil.ponnert@aventura.group 

Om Aventura Group 
Aventura Group AB (publ) är en Kina-fokuserad e-handels- och varumärkesaccelerator som skalar konsumentbolag i Kina. Sedan starten år 2011 har bolaget arbetat med ett brett utbud av internationella konsumentvarumärken, start-ups och investerare. Aventura Group AB är listat på Nasdaq First North Growth Market i Sverige och har sitt säte i Stockholm, med ytterligare kontor i Shanghai och Hong Kong. För mer information besök www.aventura.group. 
 
Augment Partners AB, tel. +46 8 604 22 55, e-post: info@augment.se är Bolagets Certified Adviser.