Fredag 13 Juni | 04:26:47 Europe / Stockholm

Prenumeration

Kalender

Est. tid*
2025-11-04 17:30 Kvartalsrapport 2025-Q3
2025-08-15 17:30 Kvartalsrapport 2025-Q2
2025-04-25 - X-dag ordinarie utdelning BOOZT 0.00 SEK
2025-04-25 - Kvartalsrapport 2025-Q1
2025-04-24 - Årsstämma
2025-02-07 - Bokslutskommuniké 2024
2024-11-05 - Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-08-16 - Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-04-26 - X-dag ordinarie utdelning BOOZT 0.00 SEK
2024-04-26 - Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-04-25 - Årsstämma
2024-02-08 - Bokslutskommuniké 2023
2023-11-07 - Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-08-18 - Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-04-27 - X-dag ordinarie utdelning BOOZT 0.00 SEK
2023-04-27 - Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-04-26 - Årsstämma
2023-02-10 - Bokslutskommuniké 2022
2022-11-08 - Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-08-12 - Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-04-28 - Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-04-27 - Årsstämma
2022-04-25 - X-dag ordinarie utdelning BOOZT 0.00 SEK
2022-02-10 - Bokslutskommuniké 2021
2021-11-09 - Kvartalsrapport 2021-Q3
2021-08-13 - Kvartalsrapport 2021-Q2
2021-05-28 - X-dag ordinarie utdelning BOOZT 0.00 SEK
2021-05-27 - Årsstämma
2021-05-07 - Kvartalsrapport 2021-Q1
2021-02-09 - Bokslutskommuniké 2020
2020-11-05 - Kvartalsrapport 2020-Q3
2020-08-21 - Kvartalsrapport 2020-Q2
2020-07-01 - Extra Bolagsstämma 2020
2020-05-28 - X-dag ordinarie utdelning BOOZT 0.00 SEK
2020-05-27 - Årsstämma
2020-05-14 - Kvartalsrapport 2020-Q1
2020-02-21 - Bokslutskommuniké 2019
2019-11-14 - Kvartalsrapport 2019-Q3
2019-08-15 - Kvartalsrapport 2019-Q2
2019-06-24 - Extra Bolagsstämma 2019
2019-05-15 - Kvartalsrapport 2019-Q1
2019-05-13 - X-dag ordinarie utdelning BOOZT 0.00 SEK
2019-05-10 - Årsstämma
2019-02-21 - Bokslutskommuniké 2018
2018-11-21 - Kvartalsrapport 2018-Q3
2018-08-17 - Kvartalsrapport 2018-Q2
2018-05-17 - Kvartalsrapport 2018-Q1
2018-04-30 - X-dag ordinarie utdelning BOOZT 0.00 SEK
2018-04-27 - Årsstämma
2018-02-27 - Bokslutskommuniké 2017
2017-11-22 - Kvartalsrapport 2017-Q3
2017-08-24 - Kvartalsrapport 2017-Q2
2021-10-22 08:45:00

Med den nya plattformen ReBoozt, kan kunder enkelt sälja och köpa tidigare ägda Boozt-produkter med bara några få klick och utan några avgifter. Att skapa lösningar som förlänger livstiden för mode- och livsstilsprodukter är ett naturligt nästa steg i Boozts resa till att bli det ledande ansvarsfulla e-handelsföretaget i Norden.

ReBoozt har lanserats i Boozt.com-appen och är just nu tillgänglig i Danmark, Sverige och Norge. Tjänsten förväntas inom kort vara tillgänglig i samtliga av Boozts marknader. Nära 1000 kunder har redan aktiverat ReBoozt och mer än 1 200 produkter är tillgängliga för försäljning.

Vd Hermann Haraldsson säger:
“Vi vill erbjuda våra mer än 2 miljoner lojala kunder möjligheten till att sälja sina tidigare ägda favoriter eller att köpa unika produkter från andra Boozt-kunder. Att köpa och sälja begagnade produkter räddar dem från att hamna i avfallsströmmen när de fortfarande är användbara. På Boozt fortsätter vi att förbättra och utveckla nya lösningar så våra kunder kan göra bättre och mer hållbara val.”

ReBoozt erbjuder en unik möjlighet till att upptäcka vintagekollektioner till bra priser och att göra plats för nya stiläventyr. Med ett par klick i Boozt.com-appen är kontot redo för att enkelt bläddra igenom sina tidigare köp och välja vad som ska säljas. När varan är såld kan säljaren köpa och skriva ut fraktsedlar direkt från appen om det behövs.

CTO Jesper Brøndum säger:
”Det finns ett växande intresse att handla mode- och livsstilsprodukter second hand på nätet, men de lösningar som finns tillgängliga är ofta krångliga att använda, involverar avgifter och kan innebära en osäkerhet kring autenticitet och produktkvalitet. Med den digitala kompetens vi besitter var det ett självklart val att använda vår technologi och produktdata för att skapa vad vi anser är den bästa second hand-appen för våra kunder.”

ReBoozt är det senaste initiativet till att stödja Boozts “Care-For”-hållbarhetsstrategi med ambitionen att bli det ledande ansvarsfulla e-handelsföretaget i Norden till 2025. Främjandet av mer hållbar konsumtion med hjälp av Boozts tekniska plattform gör i slutändan hållbara val enklare.

Läs mer om de mål och åtagande som är en del av Boozts ”Care-For”-hållbarhetsstrategi, inklusive branschledande lågt CO2- distributionsutsläpp per order, 100% återvunna och återvinningsbara förpackningar och en verksamhet som drivs på 100% förnybar energi, på www.booztgroup.com/responsibility-at-boozt.