Prenumeration
Beskrivning
| Land | Sverige |
|---|---|
| Lista | Mid Cap Stockholm |
| Sektor | Handel & varor |
| Industri | Detaljhandel |
Intresserad av bolagets nyckeltal?
Analysera bolaget i Börsdata!
Vem äger bolaget?
All ägardata du vill ha finns i Holdings!
Boozt har uppnått rekordförsäljning under Black Friday-veckan. Under veckan välkomnades cirka 110 000 nya kunder till Boozt.com och Booztlet.com, varav många handlade inom flera kategorier. Resultaten låg i linje med förväntningarna under försäljningstoppen, som präglades av hög kampanjaktivitet och stark konkurrens.
Operativ effektivitet och teknik stöttade försäljningstoppen. På hanteringscentret i Ängelholm flöt verksamheten på smidigt, med rekordhöga 215 000 packade artiklar på Black Friday enbart. Inom kundservice hanterade Boozts AI-drivna chatbot cirka 70 % av alla chattförfrågningar över Boozt.com och Booztlet.com under Black Week, vilket visar företagets användning av teknik för att hantera höga volymer effektivt.
”Jag är nöjd med resultaten från Black Friday-veckan, som återspeglar styrkan i vår operativa setup och hur tekniken har hjälpt oss att hantera höga volymer effektivt. Sammantaget visar veckan att vår nordiska varuhusmodell är motståndskraftig och kapabel att navigera i både hög efterfrågan och en utmanande marknadsmiljö,” säger VD och medgrundare Hermann Haraldsson.
Bekräftad prognos för 2025
Boozt bekräftar att prognosen för 2025 ligger kvar oförändrad. Nettoomsättningstillväxten förväntas vara 0-3 % (eller 2-5 % i lokal valuta) och den justerade rörelsemarginalen (EBIT) 5-6 %.