Tisdag 26 November | 09:41:18 Europe / Stockholm

Prenumeration

Kalender

Tid*
2025-02-27 - Bokslutskommuniké 2024
2024-10-24 - Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-07-16 - Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-05-24 - X-dag ordinarie utdelning BBROOM 0.00 SEK
2024-05-23 - Årsstämma
2024-04-30 - Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-02-27 - Bokslutskommuniké 2023
2023-10-26 - Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-07-14 - Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-05-05 - X-dag ordinarie utdelning BBROOM 0.00 SEK
2023-05-04 - Årsstämma
2023-04-27 - Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-02-28 - Bokslutskommuniké 2022
2022-10-21 - Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-07-15 - Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-05-05 - X-dag ordinarie utdelning BBROOM 0.00 SEK
2022-05-04 - Årsstämma
2022-04-21 - Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-02-11 - Bokslutskommuniké 2021

Beskrivning

LandSverige
ListaFirst North Stockholm
SektorHandel & varor
IndustriDetaljhandel
New Bubbleroom Sweden är ett e-handelsbolag inom mode. Bolaget är idag en producent samt distributör av kläder och accessoarer. Utbudet är brett och inkluderar exempelvis kläder, underkläder, skor och accessoarer. Bolagets största marknad är Sverige men bolagets kärnmarknad utgörs av hela Norden. Bubbleroom grundades 2015 och har sitt huvudkontor i Borås.
2023-02-13 10:00:00

Bubbleroom har under föregående vecka, och enligt plan, fortsatt sin framgångsrika europeiska expansion via Zalando. Bolaget har lanserat ytterligare två nya marknader på Zalando plattformen, den här gången Österrike och Tjeckien som stod på tur. Bolaget har därmed försäljning på totalt tolv marknader (Sverige, Danmark, Finland, Tyskland, Nederländerna, Belgien, Frankrike, Italien, Spanien, Polen, Österrike och Tjeckien) via Zalando.

Den framgångsrika strategin, som inleddes 2021, att påbörja den geografiska expansionen via Zalando plattformen fortsätter enligt plan. Strategin möjliggör att med liten investering nå miljontals kunder utanför Norden, samt få tillgång till värdefull data kring efterfrågan och kundpreferenser. Bolaget kommer över tid att följa upp med en expansion av egna lokala Bubbleroom webbshopar i Europa, för att komma närmare kunderna och skapa större varumärkeslojalitet över tid. Under 2023 kommer Bubblerooms systemplattform dessutom att moderniseras, så som tidigare har kommunicerats, för att säkra att den kommande geografiska expansionen av lokala egna webbshopar i Europa blir maximalt skalbar, effektiv och lönsam.

”Vi är glada att kunna erbjuda vårt sortiment och vårt varumärke till ännu fler kunder utanför Norden. De senaste åren har vi haft stark tillväxt på våra kärnmarknader i Norden, men vi har sedan 2021 därutöver påbörjat en framgångsrik geografisk expansion via Zalando plattformen, vilken vi fortsätter att implementera enligt plan. Österrike och Tjeckien är ytterligare två betydande och spännande marknader där vi ser fram emot att erbjuda vårt unikt feminina, lyxiga och glammiga mode till nya kunder”, Ville Kangasmuukko Nordström, CEO Bubbleroom