Tisdag 26 November | 09:34:38 Europe / Stockholm

Prenumeration

Kalender

Tid*
2025-02-27 - Bokslutskommuniké 2024
2024-10-24 - Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-07-16 - Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-05-24 - X-dag ordinarie utdelning BBROOM 0.00 SEK
2024-05-23 - Årsstämma
2024-04-30 - Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-02-27 - Bokslutskommuniké 2023
2023-10-26 - Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-07-14 - Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-05-05 - X-dag ordinarie utdelning BBROOM 0.00 SEK
2023-05-04 - Årsstämma
2023-04-27 - Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-02-28 - Bokslutskommuniké 2022
2022-10-21 - Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-07-15 - Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-05-05 - X-dag ordinarie utdelning BBROOM 0.00 SEK
2022-05-04 - Årsstämma
2022-04-21 - Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-02-11 - Bokslutskommuniké 2021

Beskrivning

LandSverige
ListaFirst North Stockholm
SektorHandel & varor
IndustriDetaljhandel
New Bubbleroom Sweden är ett e-handelsbolag inom mode. Bolaget är idag en producent samt distributör av kläder och accessoarer. Utbudet är brett och inkluderar exempelvis kläder, underkläder, skor och accessoarer. Bolagets största marknad är Sverige men bolagets kärnmarknad utgörs av hela Norden. Bubbleroom grundades 2015 och har sitt huvudkontor i Borås.
2022-09-26 10:35:00

Bubbleroom har under förra veckan lanserat två nya och betydande marknader på Zalando plattformen, nämligen Frankrike och Belgien så som tidigare kommunicerat. Lanseringen av Belgien och Frankrike har blivit något försenad på grund av sommarens lagerflytt och driftstart av det nya högautomatiserade robotlagret, men är nu genomförd. Bolaget påbörjade sin geografiska expansion redan förra året, då bolaget lanserade Sverige, Danmark, Tyskland och Holland på Zalando-plattformen. Nu fortsätter expansionen med än fler marknader i sikte.

Bubbleroom har sedan 2021 strategiskt valt att påbörja sin geografiska expansion via Zalando-plattformen för att med en begränsad men effektiv investering möjliggöra att dels öppna upp nya marknader utanför Norden, samt få tillgång till värdefull data kring bland annat efterfrågan och kundpreferenser. När bolaget nått en högre mognadsgrad på Zalando-plattformen, kommer bolaget att följa upp med en expansion av egna Bubbleroom webbshoppar i Europa.
 
”Vi är glada att kunna erbjuda vårt prisvärda, uppskattade och nischade mode till fler nya kunder utanför Norden. De senaste åren har vi haft stark tillväxt på våra nordiska kärnmarknader, men sedan vår framgångsrika lansering i Nederländerna och Tyskland förra året på Zalando-plattformen har vi sett fram emot att öppna än fler marknader. Frankrike och Belgien är två spännande och starka marknader där vi ser fram emot att erbjuda feminint, lyxigt och glammigt mode till en stor grupp nya kunder .” Ville Kangasmuukko Nordström, CEO Bubbleroom
 
Under det fjärde kvartalet 2022 planerar bolaget att öppna upp i Polen, Italien, Norge samt Finland på Zalando-plattformen, genom att fortsätta att skala upp nyttjandet av samarbetet med Zalando Fullfillment Solutions, vilket möjliggör snabba och kostnadseffektiva kundleveranser i Europa. Bolaget har även för avsikt att fortsätta sin expansion på än fler marknader via Zalando-plattformen under 2023.