Tisdag 26 November | 09:42:07 Europe / Stockholm

Prenumeration

Kalender

Tid*
2025-02-27 - Bokslutskommuniké 2024
2024-10-24 - Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-07-16 - Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-05-24 - X-dag ordinarie utdelning BBROOM 0.00 SEK
2024-05-23 - Årsstämma
2024-04-30 - Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-02-27 - Bokslutskommuniké 2023
2023-10-26 - Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-07-14 - Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-05-05 - X-dag ordinarie utdelning BBROOM 0.00 SEK
2023-05-04 - Årsstämma
2023-04-27 - Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-02-28 - Bokslutskommuniké 2022
2022-10-21 - Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-07-15 - Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-05-05 - X-dag ordinarie utdelning BBROOM 0.00 SEK
2022-05-04 - Årsstämma
2022-04-21 - Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-02-11 - Bokslutskommuniké 2021

Beskrivning

LandSverige
ListaFirst North Stockholm
SektorHandel & varor
IndustriDetaljhandel
New Bubbleroom Sweden är ett e-handelsbolag inom mode. Bolaget är idag en producent samt distributör av kläder och accessoarer. Utbudet är brett och inkluderar exempelvis kläder, underkläder, skor och accessoarer. Bolagets största marknad är Sverige men bolagets kärnmarknad utgörs av hela Norden. Bubbleroom grundades 2015 och har sitt huvudkontor i Borås.
2022-11-09 08:30:00

Bubbleroom har under förra veckan lanserat ytterligare två nya och stora marknader på Zalando, nämligen Italien och Polen. Bolaget har nu försäljning på totalt åtta marknader (Sverige, Danmark, Tyskland, Nederländerna, Belgien, Frankrike, Italien och Polen) på Zalando. Innan året är slut kommer Bubbleroom öppna försäljning på ytterligare två marknader, Finland och Norge.

Bubbleroom har strategiskt valt att påbörja sin geografiska expansion på Zalando för att med liten investering ha möjlighet att öppna upp nya marknader utanför Norden, samt få tillgång till värdefull data kring försäljning och bruttomarginal. När bolaget nått en högre mognadsgrad på plattformen, kommer bolaget att följa upp med en expansion av egna Bubbleroom-shopar Online i Europa.
 
”Vi är glada att kunna erbjuda vårt sortiment och vårt varumärke till fler nya kunder utanför Norden. Senaste åren har vi haft stark tillväxt på våra kärnmarknader i Norden, men sedan vår framgångsrika lansering i Nederländerna, Tyskland, Belgien och Frankrike på Zalando plattformen ser vi fram emot att öppna än fler marknader. Italien och Polen är ytterligare två stora och spännande marknader där vi ser fram emot att erbjuda feminint, lyxigt och glammigt mode för kvinnan ”, Ville Kangasmuukko Nordström, CEO Bubbleroom
 
Bolaget har för avsikt att fortsätta sin expansion på Zalando under 2023.