Bifogade filer
Prenumeration
Beskrivning
Land | Sverige |
---|---|
Lista | First North Stockholm |
Sektor | Handel & varor |
Industri | Detaljhandel |
Styrelsen i New Bubbleroom Sweden AB ("Bubbleroom") har idag, den 31 augusti 2023, beslutat att utnämna Magnus Månsson till ny verkställande direktör för Bubbleroom. Magnus Månsson tillträder som verkställande direktör för Bubbleroom senast den 15 december i år och efterträder Ville Kangasmuukko-Nordström. Som tidigare meddelats kommer Ville Kangasmuukko-Nordström vara kvar på Bubbleroom under hela sin uppsägningstid, fram till och med den 31 december 2023.
Magnus Månsson kommer från en robust och framgångsrik karriär inom framför allt sport- respektive modebranschen. Han har varit VD för Tretorn, Craft och New Wave Sport och inom mode har han tidigare varit VD för såväl Nelly som Gina Tricot. Magnus är för närvarande VD för Thevea Brands Group samt styrelseordförande för Paul Brunngård och styrelseledamot i e-handelsplattformsbolaget Norce.
”I styrelsen är vi väldigt glada att vi får in en så erfaren, driven och uppskattad ledare som Magnus. Med sin gedigna, framgångsrika och minst sagt relevanta erfarenhet och kompetens, så är vi övertygade att vi har hittat helt rätt person för att leda Bubblerooms fortsatta tillväxtresa och därigenom nå en sund lönsamhet. Bolaget är snart igenom sin strukturella modernisering och transformation, och Magnus kommer därför in i en spännande tid där vi nu ska kapitalisera på de investeringarna och öka tempot framåt”, säger Freddy Sobin, styrelseordförande.
Bubbleroom har sedan 2015 utvecklats starkt och gått från 100 MSEK till 439 MSEK i omsättning. Bolaget tog in tillväxtkapital och noterades på Nasdaq First North Growth Market i November 2021 och har sedan dess tagit nästa kliv framåt, genom att för första gången erbjuda sina egendesignade produkter och varumärken utanför Norden. Genom Zalandos plattform har bolaget expanderat till 12 marknader. Kapitalförstärkningen har även använts för strukturella investeringar, så som ett högautomatiserat robotlager från Autostore, en uppdaterad e-handelsplattform och en kommande ERP-uppgradering, vilka alla stärker bolagets skalbarhet för framtida tillväxt. Magnus Månsson kommer därför in i bolaget i en spännande fas, där lönsam tillväxt står i fokus.
”Jag är imponerad över Bubblerooms starka utveckling de senaste åren, och har sedan tidigare hört mycket gott om den värderingsstyrda kulturen som driver bolaget framåt. När jag idag ser på marknaden för mode online, såväl utifrån mina tidigare erfarenheter och insikter i marknaden, så anser jag att Bubbleroom är ett av de starkaste positionerade varumärkena som dessutom kan ta för sig desto mer. Det är därutöver ett välskött bolag, där flera fundamentala investeringar nu är tagna för att säkra skalbarhet såväl som stärkt lönsamhet framåt. Jag ser därför fram emot att kliva ombord och säkra en framgångsrik resa framåt tillsammans med alla kompetenta och passionerade medarbetare”, säger Magnus Månsson, tillträdande VD.
Nedan följer en beskrivning av Magnus Månsson.
Född: 1967
Utbildning/erfarenhet: Militär utbildning.
Övriga nuvarande befattningar: Verkställande direktör för Thevea Brands Group, Styrelseordförande i PAUL BRUNNGÅRD AB, styrelseordförande i Element 10 AB, styrelseordförande i Brunngård Group AB, styrelseordförande i BG Buildings AB, styrelseordförande i Mint Retail AB och styrelseledamot i Norce.
Tidigare befattningar: Verkställande direktör för Tretorn Sweden, verkställande direktör för Gina Tricot, verkställande direktör för Nelly.com, verkställande direktör för Cdon Group Logistics, Head of Fashion för Qliro Group AB, verkställande direktör för Members.com, managing director för New Wave Sport, verkställande direktör för Craft, styrelseledamot i Sagaform, styrelseledamot i Seger Europé, styrelseledamot i X-tend BV, styrelseordförande i Scandia Trade, styrelseledamot i Svensk Handel Stil och styrelseledamot i We Brand You Play AB.
Aktieinnehav i Bubbleroom: Inga finansiella instrument.