Bifogade filer
Prenumeration
– accelererar den digitala och kommersiella utvecklingen i europeisk golf
Caddies Europe AB (“Caddies”) har förvärvat The Bucket Pros som är marknads-ledande inom lönsamhetsutveckling för drivingranger. Förvärvet stärker Caddies end-to-end-erbjudande till golfbaneägare och skalar koncernens strategi för datadriven, digital hållbar tillväxt och ökad lönsamhet för golfanläggningsägare i Europa.
The Bucket Pros har med det egenutvecklade Range Management Systemet Seve RMS och tjänsten Boost Method förändrat hur klubbar driver ranger och hjälpt hundratals anläggningar att öka intäkterna med över 100 % på 12 månader. Integrationen i Caddies företags-portfölj med ex TopTee Greenkeeping, Greenfee Outlet och OnTag, förenar data, mjukvara och driftsmodeller för att höja intäkt, effektivisera drift och förbättra golfkundens spelupplevelse.
“ The Bucket Pros har en bevisat lönsam och datadriven range-affär. Med Caddies ägarstyrning och distributionskraft kan vi skala den modellen snabbare och på fler marknader i Europa” säger Tony Trigell, grundare & CEO, Caddies Europe AB.
“Strategiskt handlar det om att koppla ihop range-data med prissättning, yield, medlemskap och kundresor i vår portfölj. När intäktslogiken och kundupplevelsen hänger ihop i samma tech-stack skapar vi varaktiga konkurrensfördelar för golfanläggningsägare – och i slutänden en bättre upplevelse för golfaren, fortsätter Tony.”
“Vår mission har alltid varit att göra golfanläggningar mer lönsamma genom att öka deras rangeintäkter. Med Caddies som aktiv och långsiktig ägare får vi kapacitet att accelerera expansion, produktutveckling och kundvärde – utan att kompromissa med entreprenörskapet.” säger Andreaz Lindberg, grundare, The Bucket Pros.
“Nästa steg för Seve RMS är fördjupad analys och automatisering – från dynamisk prissättning och kapacitetsstyrning till smartare drift och service. Tillsammans kan vi skala en europeisk standard för hur en modern drivingrange drivs: - datadriven, gästcentrerad och lönsam.”
The Bucket Pros fortsätter som eget varumärke inom ramen för Caddies filosofi, vilket betyder att man som autonomt portföljbolag utvecklar sin egen unika marknadsposition och -närvaro i linje med Caddies grundvärden långsiktighet, entreprenörskap och tillit, avslutar Tony Trigell
För mer information, vänligen kontakta:
Tony Trigell, CEO, Caddies Europe AB – Tony@caddies.eu.
Andreaz Lindberg, grundare, The Bucket Pros – andreaz@thebucketpros.com.
Caddies Europe AB (publ) är norra Europas ledande Golf Business Development Company. Vår affärsidé är att med djup affärsexpertis inom golf utveckla lönsamma och innovativa verksamheter för golf-anläggningsägare. Genom våra portföljbolag stärker vi intäkterna, effektiviserar driften och förbättrar kundupplevelsen för golfarna. Vi investerar i människor, affärsidéer och -riktning – och varje dag arbetar vi för att transformera den europeiska golfindustrin in i nutiden till en mer lönsam affärsverksamhet.