Lördag 28 December | 12:30:41 Europe / Stockholm

Prenumeration

Kalender

Tid*
2025-09-02 N/A Årsstämma
2025-06-10 09:00 Bokslutskommuniké 2025
2025-02-25 09:00 Kvartalsrapport 2025-Q3
2024-11-26 - Kvartalsrapport 2025-Q2
2024-09-03 - X-dag ordinarie utdelning CANDLE B 0.00 SEK
2024-09-02 - Årsstämma
2024-08-27 - Kvartalsrapport 2025-Q1
2024-06-10 - Bokslutskommuniké 2024
2024-02-26 - Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-02-09 - Extra Bolagsstämma 2024
2023-11-27 - Kvartalsrapport 2024-Q2
2023-09-05 - X-dag ordinarie utdelning CANDLE B 0.00 SEK
2023-09-04 - Årsstämma
2023-08-28 - Kvartalsrapport 2024-Q1
2023-06-12 - Bokslutskommuniké 2023
2023-02-27 - Kvartalsrapport 2023-Q3
2022-11-28 - Kvartalsrapport 2023-Q2
2022-08-29 - Kvartalsrapport 2023-Q1
2022-08-17 - X-dag ordinarie utdelning CANDLE B 0.00 SEK
2022-08-16 - Årsstämma
2022-06-13 - Bokslutskommuniké 2022
2022-02-28 - Kvartalsrapport 2022-Q3

Beskrivning

LandSverige
ListaFirst North Stockholm
SektorHandel & varor
IndustriDetaljhandel
Candles Scandinavia är en ljustillverkare. Bolaget tillverkar doftljus med 100% växtbaserat, biologiskt nedbrytbart ljusvax. Bolaget vänder sig i första hand till affärskedjor och varumärken inom mode, skönhet och heminredning, till vilka de erbjuder diverse private label-lösningar. Bolaget är primärt verksamma inom Norden och har sitt huvudkontor i Örebro.
2023-03-22 09:24:00

Candles Scandinavias huvudsakliga produkt är miljövänliga doftljus men bolaget erbjuder sedan tidigare även doftpinnar/rumsdofter till sina kunder. Nu utökas produkterbjudandet även med doftspray som bolaget kommer att kunna tillverka i sin befintliga fabrik. Detta innebär att Candles Scandinavia numera kan erbjuda sina kunder att få samtliga tre produkter i vad som ingår i kategorin ”Dofter för hemmet”

Efter de framgångar bolaget haft med sina 100% naturliga och helt miljövänliga doftljus, som produceras med svenskodlad raps som grundingrediens, utökas nu produkterbjudandet med  doftspray, även kallad rumsspray.

Efter en strategiuppdatering där bolaget nyligen beslutat att renodla verksamheten till att bli en ren produktionsenhet, innebärande avyttring av dotterbolaget Leyonore AB (B2C-försäljning via Home Party) samt avslutad distributionsverksamhet, lägger bolaget nu all sitt fokus på kärnverksamheten- den egna fabriken och produktion av Private Labelprodukter.

Bolagets vision är att bygga världens mest effektiva doftljusfabrik genom en hög grad av automation och investeringar i innovation och produktutveckling. Den nu adderade produkten doftspray är ett direkt resultat av framgången från bolagets produktutvecklingsavdelning, vilken arbetar med produktinnovationer. Ett av resultaten är att avdelningen nu tagit fram en bas som kan blandas ut med doftolja och användas som doftspray i hemmet. Basen kan användas med samma doftoljor som bolaget använder till sina doftljus. Sedan tidigare tillverkar och säljer bolaget även doftpinnar, även kallad rumsdoft, vilket innebär att Candles Scandinavia numera kan erbjuda sina kunder att få samtliga tre produkter i samma doft i vad som ingår i kategorin dofter för hemmet- doftljus, doftpinnar och doftspray.

Just nu ställer Candles Scandinavia ut på mässan Cosmoprof i italienska Bologna där den nya produkten doftspray lanseras för första gången. Den nya doftspraybasen är inte brandfarlig och kräver ingen specialhantering, är biologiskt nedbrytbart och sprider doft lika bra eller t o m bättre än jämförande produkter på marknaden som använts som benchmark i utvecklingsprocessen.

”Som alltid är alla de produkter vi på Candles utvecklar miljövänliga, biologiskt nedbrytbara och skonsamma mot både oss människor och miljön, vilket naturligtvis även vår nya doftspraybas är. Den är dessutom, till skillnad mot många andra liknande produkter på marknaden, icke brandfarlig och har visat sig ha mycket god performace. Den blir ett mycket bra tillskott i vår produktportfölj som vi erbjuder våra private label-kunder där vi numera kan erbjuda alla tre doftprodukter till våra kunder, vilka ofta efterfrågar en serie med flera artiklar i samma doft. I förlängningen tror vi att det både ger ökade intäkter och ökad effektivitet i både säljarbetet och övrig kundhantering när samma kund kan köpa fler produkter från oss”, säger Viktor Garmiani, VD.