Tisdag 26 November | 07:53:49 Europe / Stockholm

Prenumeration

Kalender

Tid*
2025-09-02 - Årsstämma
2025-06-10 09:00 Bokslutskommuniké 2025
2025-02-25 11:00 Kvartalsrapport 2025-Q3
2024-11-26 11:00 Kvartalsrapport 2025-Q2
2024-09-03 - X-dag ordinarie utdelning CANDLE B 0.00 SEK
2024-09-02 - Årsstämma
2024-08-27 - Kvartalsrapport 2025-Q1
2024-06-10 - Bokslutskommuniké 2024
2024-02-26 - Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-02-09 - Extra Bolagsstämma 2024
2023-11-27 - Kvartalsrapport 2024-Q2
2023-09-05 - X-dag ordinarie utdelning CANDLE B 0.00 SEK
2023-09-04 - Årsstämma
2023-08-28 - Kvartalsrapport 2024-Q1
2023-06-12 - Bokslutskommuniké 2023
2023-02-27 - Kvartalsrapport 2023-Q3
2022-11-28 - Kvartalsrapport 2023-Q2
2022-08-29 - Kvartalsrapport 2023-Q1
2022-08-17 - X-dag ordinarie utdelning CANDLE B 0.00 SEK
2022-08-16 - Årsstämma
2022-06-13 - Bokslutskommuniké 2022
2022-02-28 - Kvartalsrapport 2022-Q3

Beskrivning

LandSverige
ListaFirst North Stockholm
SektorHandel & varor
IndustriDetaljhandel
Candles Scandinavia är en ljustillverkare. Bolaget tillverkar doftljus med 100% växtbaserat, biologiskt nedbrytbart ljusvax. Bolaget vänder sig i första hand till affärskedjor och varumärken inom mode, skönhet och heminredning, till vilka de erbjuder diverse private label-lösningar. Bolaget är primärt verksamma inom Norden och har sitt huvudkontor i Örebro.
2023-05-04 14:11:00

Efter en tids förarbete erhöll idag Candles Scandinavia sin första order från en ny kund i Tyskland som ett led i den internationella expansionen som ingår i bolagets tillväxtstrategi.

Candles Scandinavia AB (publ.) är idag världsledande när det kommer till storskalig produktion av doftljus i 100% naturligt och helt paraffinfritt vax. Bolaget har en högautomatiserad produktion och arbetar just nu med flertalet effektiviseringsprojekt. Samtidigt som stora investeringar görs i produktionskapacitetsutbyggnad, effektivisering via automation och IT-utveckling bygger bolaget också upp en internationell säljkår. Under 2023 har bolaget hittills ställt ut på 2 Internationella mässor i Paris och Bologna och planerar ytterligare marknadsföringsåtgärder genom deltagande på en mässa i Amsterdam i Maj samt Monaco i oktober.

Därtill växer bolagets säljkår som idag har representanter för den nordiska marknaden samt en lokal säljrepresentant för Holland, Belgien och Luxemburg genom pågående rekryteringar i Tyskland, Frankrike, Italien och Storbritannien. Att då erhålla bolagets första order från en kund i Tyskland visar på att bolagets produkter, prisnivå, kvalitet och kunderbjudande i sin helhet är attraktivt inte bara i Norden men även i resten av Europa.

“Även om vi sedan tidigare har ett antal kunder i Europa har våra kunder bestått av framför allt svenska och nordiska kunder. Det är extra glädjande att nu få in en order från en kund i Tyskland eftersom det tydligt visar att vi är konkurrenskraftiga även utanför Norden. Vi har under senaste året arbetat väldigt mycket med flertalet interna projekt i syfte att öka vår konkurrenskraft för att möjliggöra de höga tillväxtambitionerna vi har och vi ser nu genom denna nya kund att det börjar ge effekt”, säger VD Viktor Garmiani