Fredag 12 September | 22:05:07 Europe / Stockholm

Bifogade filer

Prenumeration

Kalender

Est. tid*
2026-12-03 N/A Årsstämma
2026-08-27 15:50 Bokslutskommuniké 2026
2026-05-21 15:50 Kvartalsrapport 2026-Q3
2026-02-19 15:50 Kvartalsrapport 2026-Q2
2025-12-08 N/A X-dag ordinarie utdelning CEDER 1.70 SEK
2025-12-05 N/A Årsstämma
2025-11-20 15:50 Kvartalsrapport 2026-Q1
2025-08-28 - Bokslutskommuniké 2025
2025-05-22 - Kvartalsrapport 2025-Q3
2025-04-14 - Extra Bolagsstämma 2025
2025-02-20 - Kvartalsrapport 2025-Q2
2024-12-16 - X-dag ordinarie utdelning CEDER 0.57 SEK
2024-12-13 - Årsstämma
2024-12-04 - Årsstämma
2024-11-20 - Kvartalsrapport 2025-Q1
2024-08-29 - Bokslutskommuniké 2024
2024-05-23 - Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-03-28 - X-dag bonusutdelning CEDER 0.5
2024-03-27 - Extra Bolagsstämma 2024
2024-02-22 - Kvartalsrapport 2024-Q2
2023-12-18 - X-dag ordinarie utdelning CEDER 0.00 SEK
2023-12-16 - Årsstämma
2023-11-23 - Kvartalsrapport 2024-Q1
2023-08-31 - Bokslutskommuniké 2023
2023-05-25 - Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-02-23 - Kvartalsrapport 2023-Q2
2022-12-09 - X-dag ordinarie utdelning CEDER 0.00 SEK
2022-12-08 - Årsstämma
2022-11-24 - Kvartalsrapport 2023-Q1
2022-09-01 - Extra Bolagsstämma 2022
2022-08-30 - Bokslutskommuniké 2022
2022-02-24 - Kvartalsrapport 2022-Q2
2021-12-10 - X-dag ordinarie utdelning CEDER 0.00 SEK
2021-08-31 - Bokslutskommuniké 2021
2025-09-10 11:41:00

I veckan var det UNESCOS internationella läskunnighetsdag. Läskunnighet är en grundläggande förutsättning för att bekämpa fattigdom, uppnå jämställdhet och bygga hållbara och fredliga samhällen.

Inom Cedergrenska är vi stolta över det arbete som våra förskolor gör för barnens läskunnighet och en övervägande stor del av barnen har knäckt läskoden redan innan de börjar förskoleklass.

Cedergrenskas förskolor arbetar Reggio Emilia inspirerat och utifrån de 100 språken. Barnen ges möjlighet att uttrycka sig med ord, bild, rörelse, musik och lek. Genom projektarbete får barnen utforska, kommunicera och skapa mening på många olika sätt vilket är grunden för läs- och skrivutveckling.

- På en av våra förskolor med 1-2 åringar arbetade de med Sagan om den lilla lilla Gumman i ett helt år. Genom nyfikenhet, lek, drama, skapande och olika sätt att läsa sagan på har barnen utvecklat sin språkliga förmåga samt ett igenkännande av bokstäver redan vid 2 års ålder. På så vis blir 100-språkligheten en väg in i läs- och skrivutveckling, där barnens egna erfarenheter och uttryck står i centrum, berättar Elisabeth Bonfant, biträdande rektor.