Torsdag 23 Oktober | 06:10:32 Europe / Stockholm

Prenumeration

Kalender

Est. tid*
2026-11-04 07:50 Kvartalsrapport 2026-Q3
2026-08-20 07:50 Kvartalsrapport 2026-Q2
2026-05-06 07:50 Kvartalsrapport 2026-Q1
2026-04-29 N/A Årsstämma
2026-02-19 07:50 Bokslutskommuniké 2025
2025-11-05 07:50 Kvartalsrapport 2025-Q3
2025-08-20 - Kvartalsrapport 2025-Q2
2025-05-07 - Kvartalsrapport 2025-Q1
2025-04-25 - X-dag ordinarie utdelning CHEF 3.32 SEK
2025-04-24 - Årsstämma
2025-02-19 - Bokslutskommuniké 2024
2024-11-05 - Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-08-20 - Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-05-07 - Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-04-25 - X-dag ordinarie utdelning CHEF 1.78 SEK
2024-04-24 - Årsstämma
2024-02-22 - Bokslutskommuniké 2023
2023-11-02 - Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-08-22 - Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-05-03 - Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-04-28 - X-dag ordinarie utdelning CHEF 0.30 SEK
2023-04-27 - Årsstämma
2023-02-28 - Bokslutskommuniké 2022
2022-11-01 - Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-08-23 - Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-05-05 - Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-04-28 - X-dag ordinarie utdelning CHEF 1.75 SEK
2022-04-27 - Årsstämma
2022-02-25 - Bokslutskommuniké 2021
2021-11-09 - Kvartalsrapport 2021-Q3
2021-08-24 - Kvartalsrapport 2021-Q2
2021-05-19 - Kvartalsrapport 2021-Q1

Beskrivning

LandSverige
ListaFirst North Stockholm
SektorHandel & varor
IndustriDagligvaror
Cheffelo tillhandahåller en prenumerationstjänst för middagar på den skandinaviska marknaden genom sina varumärken Linas Matkasse (Sverige), Godtlevertgruppen och Adams Matkasse (Norge) samt Retnemt (Danmark). I tjänsten ingår recept framtagen av kockar samt lokala råvaror som levereras hem till kunderna, som är privatpersoner. Bolaget grundades år 2008.
2025-10-22 13:00:00

Cheffelo (Nasdaq First North Premier Growth Market: CHEF) höll idag sitt Capital Markets Event 2025 online för investerare, analytiker och media. Bolagets ledningsgrupp gav en uppdatering kring strategi, finansiell utveckling och tillväxtutsikter.

Sedan Cheffelos första Capital Markets Day 2023 har bolaget fördubblat sin aktieägarbas, vilket speglar det ökande intresset för bolagets mission att “lösa middagen bättre än någon annan.” VD Walker Kinman och ledningsgruppen delade insikter om kundanskaffning, produktinnovation, teknik, operationell excellens och hållbarhet, och betonade bolagets värdeerbjudande att samla familjer runt middagsbordet samtidigt som bolaget levererar lönsam tillväxt.

Under eventet bekräftade Cheffelo sina uppdaterade långsiktiga finansiella mål, som kommunicerades i september. Bolaget siktar på en genomsnittlig årlig tillväxt (CAGR) i nettoomsättning på 7–9% fram till 2028, med målet att nå 1,5 miljarder SEK i nettoomsättning och en EBIT-marginal på 7–9% till 2028. Dessa ambitioner stöds av Cheffelos fokus på personalisering som är så smart att det upplevs som enkelt, samtidigt som bolaget levererar högsta möjliga leveranssäkerhet.

Cheffelo lyfte även fram sin starka trading update för Q3 2025, som släpptes tidigare i oktober. Nettoomsättningen för det tredje kvartalet ökade med 23% till 266,4 MSEK, eller 26,6% justerat för valutaeffekter. Antalet aktiva kunder ökade med 16% till 85 200, drivet av en 64% ökning i nykundsanskaffning jämfört med Q3 föregående år. Bolaget förväntar sig att EBIT för kvartalet förbättras med cirka 12 MSEK jämfört med samma period förra året, trots säsongseffekter från sommarledigheter och ökade marknadsföringsinvesteringar. Fullständiga resultat för perioden publiceras den 5 november 2025.

“Vår strategi ger resultat och vi är trygga i vår förmåga att driva lönsam tillväxt under de kommande åren,” säger Walker Kinman, VD för Cheffelo. “Vi fortsätter att investera i våra medarbetare, teknik, operationell excellens och kundupplevelse, med målet att vara det självklara valet för familjer som vill äta gott utan krångel med planering och inköp,” fortsätter Walker.

Eventet, inklusive en Q&A-session med ledningen, finns tillgängliga här: https://www.finwire.tv/webcast/cheffelo/capital-market-event-october/