Tisdag 26 November | 02:45:38 Europe / Stockholm

Prenumeration

Kalender

Tid*
2025-02-14 08:00 Bokslutskommuniké 2024
2024-11-15 - Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-08-23 - Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-05-06 - X-dag ordinarie utdelning CDMIL 0.00 SEK
2024-05-03 - Årsstämma
2024-05-03 - Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-02-16 - Bokslutskommuniké 2023
2023-11-17 - Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-08-25 - Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-05-12 - Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-05-04 - X-dag ordinarie utdelning CDMIL 0.00 SEK
2023-05-03 - Årsstämma
2023-02-14 - Bokslutskommuniké 2022
2022-11-18 - Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-08-26 - Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-05-12 - Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-05-04 - X-dag ordinarie utdelning CDMIL 0.00 SEK
2022-05-03 - Årsstämma
2022-02-11 - Bokslutskommuniké 2021
2021-11-19 - Kvartalsrapport 2021-Q3
2021-08-26 - Kvartalsrapport 2021-Q2
2021-05-28 - Kvartalsrapport 2021-Q1

Beskrivning

LandSverige
ListaFirst North Stockholm
SektorTjänster
IndustriIT-konsult & onlinetjänster
Codemill är ett svenskt techbolag som erbjuder produkter som Accurate Player SDK, Accurate.Video och Cantemo samt tjänster inom Digital Services. Dessa används inom produktion och distribution av video, inklusive redigering, arkivering, klippning, undertexter och kvalitetskontroll av video och ljud. Bolaget integrerar AI för att utveckla arbetsflöden inom videoproduktion och distribution och har avtal med flera mediebolag såsom Amazon Studios och Warner Brothers.
2024-10-09 22:52:00

Umeå, onsdag, 9 oktober 2024 - Codemill (Nasdaq: CDMIL). Under sex år har Codemill haft en specialiserad konsultgruppering på plats hos en av sina kunder som inte tillhör Media&Entertainment-segmentet. Värdet av avtalet har växt sedan 2018 och motsvarar för 2024 18.4 MSEK i förväntade konsultintäkter. Kunden har varit mycket nöjd med Codemills leverans men konsoliderar nu sina leverantörer och förlänger inte avtalet för 2025. Detta påverkar inte Codemills återkommande produktintäkter.

Codemills strategi är att gå från att vara ett konsultbolag för teknikföretag till att bli ett mer renodlat produktbolag inom Media & Entertainment-segmentet med en konsultaffär som stöttar produktförsäljningen. Med denna förändring accelereras Codemills strategi och fokuseringen mot ett produktbolag för Media & Entertainment-segmentet. Kunden är ett teknikföretag som inte agerar i detta segment och därmed har det ingen påverkan på Codemills återkommande produktintäkterna men kan komma att föranleda förändringar i Codemills personalstyrka. 

Uppdraget består av en grupp mycket uppskattade och väldigt specialiserade konsulter som hjälpt kunden att förbättra deras produkter. Kunden har en strategi att konsolidera sina konsultuppdrag till ett antal utvalda internationella konsultleverantörer. Uppdraget kommer att lämnas över till en av dessa konsultleverantörer som är en stor internationell spelare med leverans i ett lågkostnadsland.