Tisdag 26 November | 07:57:57 Europe / Stockholm

Prenumeration

Kalender

Tid*
2025-02-14 08:00 Bokslutskommuniké 2024
2024-11-15 - Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-08-23 - Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-05-06 - X-dag ordinarie utdelning CDMIL 0.00 SEK
2024-05-03 - Årsstämma
2024-05-03 - Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-02-16 - Bokslutskommuniké 2023
2023-11-17 - Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-08-25 - Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-05-12 - Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-05-04 - X-dag ordinarie utdelning CDMIL 0.00 SEK
2023-05-03 - Årsstämma
2023-02-14 - Bokslutskommuniké 2022
2022-11-18 - Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-08-26 - Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-05-12 - Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-05-04 - X-dag ordinarie utdelning CDMIL 0.00 SEK
2022-05-03 - Årsstämma
2022-02-11 - Bokslutskommuniké 2021
2021-11-19 - Kvartalsrapport 2021-Q3
2021-08-26 - Kvartalsrapport 2021-Q2
2021-05-28 - Kvartalsrapport 2021-Q1

Beskrivning

LandSverige
ListaFirst North Stockholm
SektorTjänster
IndustriIT-konsult & onlinetjänster
Codemill är ett svenskt techbolag som erbjuder produkter som Accurate Player SDK, Accurate.Video och Cantemo samt tjänster inom Digital Services. Dessa används inom produktion och distribution av video, inklusive redigering, arkivering, klippning, undertexter och kvalitetskontroll av video och ljud. Bolaget integrerar AI för att utveckla arbetsflöden inom videoproduktion och distribution och har avtal med flera mediebolag såsom Amazon Studios och Warner Brothers.
2022-05-30 13:00:00

Codemill AB (publ) genomför betydande besparingsåtgärder i syfte att effektivisera organisationen, öka lönsamheten och stärka kassaflödet. Bland besparingarna ingår både minskning av anlitade konsulter, minskade lokalkostnader samt minskning av personalstyrkan.

Totalt ska dessa åtgärder minska årstakten av kostnader med cirka 20 miljoner kronor. Besparingarna förväntas ge positiva effekter på bolagets kassaflöde och träda i full effekt från och med oktober 2022.

"Vi har haft full fart i produktutveckling och försäljningsaktiviteter, nu när vi ser resultatet i ökande återkommande intäkter så ser vi också vilka satsningar vi bör lägga mer fokus på. Vår partnerstrategi är en effektiv väg till att nå kunder, och nu anpassar vi bolaget mer efter den. Vi ser i dagsläget en stor osäkerhet i omvärlden vilket gör att vi väljer att genomföra en betydande minskning av våra kostnader. En något mindre organisation bör bli mer effektiv och ambitionen är inte att det ska ge någon negativ påverkan för våra kunder" säger VD Rickard Lönneborg.