2022-08-05 08:00:00

Moank AB, dotterbolag till Credit Opportunity One AB (publ) lanserar sparkonto på den svenska marknaden. Först ut är produkten Moank Flex, som är ett flexibelt och smartare sparande med en av marknadens bästa villkor. Lanseringen är bara en i raden av nya digitala finansiella tjänster som fintech-bolaget har för avsikt att lansera. ”Det här är bara början”, säger VD, Peter Lange.

Tidigare i år erhöll Moank tillstånd som kreditmarknadsbolag från Finansinspektionen och till följd av det lanseras sparkonto Moank Flex på den svenska marknaden. Med Moank Flex erbjuder Moank ett smartare sparande med rörlig ränta och helt utan avgifter eller bindningstid.

”Det här är en form av sparande som ligger helt i linje med vår övergripande strategi”, säger Peter Lange, VD på Moank. ”Vi erbjuder produkter och tjänster som sätter människan i första rummet. Vi strävar alltid efter det mänskliga, i kombination med innovativ teknik. Det ska vara enkelt och tryggt att spara hos Moank”.

”Vi ser att bolagen inom koncernen har stark innovationskraft vilket är enormt spännande och vi ser fram emot fortsättningen.” säger Ove Sigvardsson, VD på Credit Opportunity.