Tisdag 26 November | 07:54:03 Europe / Stockholm

Prenumeration

Kalender

Tid*
2025-02-11 07:00 Bokslutskommuniké 2024
2024-11-12 - Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-08-14 - Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-06-19 - Årsstämma
2024-05-31 - X-dag halvårsutdelning EG7 0.22
2024-05-14 - Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-03-15 - Extra Bolagsstämma 2024
2024-02-29 - X-dag halvårsutdelning EG7 0.23
2024-02-13 - Bokslutskommuniké 2023
2023-12-13 - Extra Bolagsstämma 2023
2023-11-14 - Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-08-15 - Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-05-16 - Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-05-05 - X-dag ordinarie utdelning EG7 0.00 SEK
2023-02-17 - Bokslutskommuniké 2022
2022-11-17 - Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-08-23 - Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-06-21 - Årsstämma
2022-05-27 - X-dag ordinarie utdelning EG7 0.00 SEK
2022-05-25 - Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-02-25 - Bokslutskommuniké 2021
2021-11-25 - Kvartalsrapport 2021-Q3
2021-08-26 - Kvartalsrapport 2021-Q2
2021-05-27 - X-dag ordinarie utdelning EG7 0.00 SEK
2021-05-26 - Årsstämma
2021-05-25 - Kvartalsrapport 2021-Q1
2021-02-25 - Bokslutskommuniké 2020
2020-12-17 - Extra Bolagsstämma 2020
2020-11-25 - Kvartalsrapport 2020-Q3
2020-08-27 - Kvartalsrapport 2020-Q2
2020-05-27 - Kvartalsrapport 2020-Q1
2020-05-08 - X-dag ordinarie utdelning EG7 0.00 SEK
2020-05-07 - Årsstämma
2020-02-27 - Bokslutskommuniké 2019
2019-12-12 - Extra Bolagsstämma 2019
2019-11-26 - Kvartalsrapport 2019-Q3
2019-08-27 - Kvartalsrapport 2019-Q2
2019-05-28 - Kvartalsrapport 2019-Q1
2019-05-09 - Årsstämma
2019-04-11 - X-dag ordinarie utdelning EG7 0.00 SEK
2019-04-10 - Årsstämma
2019-02-10 - Bokslutskommuniké 2018
2018-07-10 - Kvartalsrapport 2018-Q3
2018-04-10 - Kvartalsrapport 2018-Q2
2018-01-31 - Kvartalsrapport 2018-Q1

Beskrivning

LandSverige
ListaSmall Cap Stockholm
SektorSällanköp
IndustriGaming
Enad Global 7 är en koncern inom spelindustrin som utvecklar, marknadsför, förlägger och distribuerar PC-, konsol- och mobilspel till den globala spelmarknaden. Bolaget utvecklar egna IP:n, samt är konsulter till andra bolag världen över genom spelutvecklingsdivisionerna Toadman Studios och Antimatter Games. Koncernens marknadsavdelning har bidragit till att släppa flera varumärken och förläggaravdelningen arbetar med både fysisk och digital förläggning. Huvudkontoret ligger i Stockholm.
2024-11-12 07:00:00

juli – september 2024 i sammandrag

  • Nettoomsättningen uppgick till 465,7 (517,3) Mkr, vilket motsvarar en valutajusterad organisk nedgång på 12,8 procent.
  • EBITDA på 73,8 (114,5) Mkr. Justerad EBITDA uppgick till 101,7 (140,7) Mkr.
  • EBIT på -4,5 (43,0) Mkr. Justerad EBIT uppgick till 44,3 (78,4) Mkr.
  • Resultat före skatt på -13,5 (37,1) Mkr.
  • Vinst per aktie på -0,33 (0,11) kr. Justerat resultat per aktie om 0,11 (0,43) kr.
  • Kassaflöde från den löpande verksamheten var 35,6 (112,8) Mkr.
  • Kassabehållning var 218,5 Mkr utan väsentlig utestående bankskuld.

Kommentar från Ji Ham, VD för EG7:

För det tredje kvartalet levererade EG7 en nettoomsättning på 465,7 (517,3) Mkr. EBITDA för perioden uppgick till 73,8 (114,5) Mkr och justerad EBITDA uppgick till 101,7 (140,7) Mkr, vilket motsvarar en justerad EBITDA-marginal på 21,8 (27,2) procent.

Resultatet för tredje kvartalet är det starkaste kvartalsresultatet hittills i år. Som tidigare kommunicerats genereras större delen av koncernens resultat under andra halvåret i år. Det starkare resultatet under tredje kvartalet jämfört med föregående kvartal är en effekt av detta, och vi förväntar oss ett fortsatt starkt resultat för årets fjärde kvartal.

  • Höjdpunkter under perioden och kort efter periodens utgång:
  • Förvärvet av Singularity 6 under juli.
  • Lanseringen av Core Keeper på PlayStation, Xbox, samtidigt som spelet lämnade Steam ’early access’.
  • My Singing Monsters årliga jubileumsfirande i september resulterade i en solid aktivitetsutveckling.
  • Lanseringen av MechWarrior 5: Clans strax efter periodens utgång.

För helåret ligger koncernens förväntade nettoomsättning kvar på cirka 1,8 Mdkr. Den justerade EBITDA-marginalen förväntas landa på 20 procent, påverkat av en lägre prognos för MechWarrior 5: Clans under fjärde kvartalet, till följd av spelets försenade lansering jämfört med planen.