Tisdag 26 November | 03:25:49 Europe / Stockholm

Prenumeration

Kalender

Tid*
2025-02-11 07:00 Bokslutskommuniké 2024
2024-11-12 - Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-08-14 - Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-06-19 - Årsstämma
2024-05-31 - X-dag halvårsutdelning EG7 0.22
2024-05-14 - Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-03-15 - Extra Bolagsstämma 2024
2024-02-29 - X-dag halvårsutdelning EG7 0.23
2024-02-13 - Bokslutskommuniké 2023
2023-12-13 - Extra Bolagsstämma 2023
2023-11-14 - Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-08-15 - Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-05-16 - Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-05-05 - X-dag ordinarie utdelning EG7 0.00 SEK
2023-02-17 - Bokslutskommuniké 2022
2022-11-17 - Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-08-23 - Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-06-21 - Årsstämma
2022-05-27 - X-dag ordinarie utdelning EG7 0.00 SEK
2022-05-25 - Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-02-25 - Bokslutskommuniké 2021
2021-11-25 - Kvartalsrapport 2021-Q3
2021-08-26 - Kvartalsrapport 2021-Q2
2021-05-27 - X-dag ordinarie utdelning EG7 0.00 SEK
2021-05-26 - Årsstämma
2021-05-25 - Kvartalsrapport 2021-Q1
2021-02-25 - Bokslutskommuniké 2020
2020-12-17 - Extra Bolagsstämma 2020
2020-11-25 - Kvartalsrapport 2020-Q3
2020-08-27 - Kvartalsrapport 2020-Q2
2020-05-27 - Kvartalsrapport 2020-Q1
2020-05-08 - X-dag ordinarie utdelning EG7 0.00 SEK
2020-05-07 - Årsstämma
2020-02-27 - Bokslutskommuniké 2019
2019-12-12 - Extra Bolagsstämma 2019
2019-11-26 - Kvartalsrapport 2019-Q3
2019-08-27 - Kvartalsrapport 2019-Q2
2019-05-28 - Kvartalsrapport 2019-Q1
2019-05-09 - Årsstämma
2019-04-11 - X-dag ordinarie utdelning EG7 0.00 SEK
2019-04-10 - Årsstämma
2019-02-10 - Bokslutskommuniké 2018
2018-07-10 - Kvartalsrapport 2018-Q3
2018-04-10 - Kvartalsrapport 2018-Q2
2018-01-31 - Kvartalsrapport 2018-Q1

Beskrivning

LandSverige
ListaSmall Cap Stockholm
SektorSällanköp
IndustriGaming
Enad Global 7 är en koncern inom spelindustrin som utvecklar, marknadsför, förlägger och distribuerar PC-, konsol- och mobilspel till den globala spelmarknaden. Bolaget utvecklar egna IP:n, samt är konsulter till andra bolag världen över genom spelutvecklingsdivisionerna Toadman Studios och Antimatter Games. Koncernens marknadsavdelning har bidragit till att släppa flera varumärken och förläggaravdelningen arbetar med både fysisk och digital förläggning. Huvudkontoret ligger i Stockholm.
2024-11-12 07:00:00

July – September 2024 in Summary

  • Net Revenue of SEK 465.7 (517.3) million, representing an FX-adjusted organic decline of 12.8 percent.
  • EBITDA of SEK 73.8 (114.5) million and Adjusted EBITDA of SEK 101.7 (140.7) million.
  • EBIT of SEK -4.5 (43.0) million and Adjusted EBIT of SEK 44.3 (78.4) million.
  • Profit before tax of SEK -13.5 (37.1) million.
  • Earnings per share of SEK -0.33 (0.11). Adjusted earnings per share of SEK 0.11 (0.43).
  • Cash flows from operations of SEK 35.6 (112.8) million.
  • Cash balance of SEK 218.5 million with no material bank debt.

Comment from Ji Ham, CEO of EG7:

For the third quarter, EG7 delivered Net Revenue of SEK 465.7 (517.3) million. EBITDA for the period came in at SEK 73.8 (114.5) million and Adjusted EBITDA was SEK 101.7 (140.7) million, corresponding to an Adjusted EBITDA margin of 21.8 (27.2) percent.

The third quarter performance represents the best quarterly results so far this year. As communicated previously, the larger part of the group’s performance this year is weighted more towards the latter half of the year. The third quarter performance uptick is representative of this, and we expect similar strong performance for the fourth quarter to finish out the year.

There were several notable highlights for the period and shortly thereafter:

  • Acquisition of Singularity 6 in July.
  • Release of Core Keeper on PlayStation, Xbox and also exiting out of early access on Steam.
  • My Singing Monsters’ annual anniversary celebration in September, which resulted in a nice performance boost.
  • Release of MechWarrior 5: Clans shortly after the quarter-end.

For the full year, the group’s performance expectations remain around SEK 1.8 billion in Net Revenue. Adjusted EBITDA margin expectation has been lowered to 20 percent based on the reduced expectations for MechWarrior 5: Clans for the fourth quarter, resulting from its delayed release compared to plan.