Onsdag 25 Juni | 06:18:01 Europe / Stockholm

Prenumeration

Kalender

Est. tid*
2026-02-20 08:00 Bokslutskommuniké 2025
2025-11-18 N/A X-dag halvårsutdelning FMM B 1
2025-11-05 08:00 Kvartalsrapport 2025-Q3
2025-08-28 08:00 Kvartalsrapport 2025-Q2
2025-05-16 - X-dag halvårsutdelning FMM B 1
2025-05-15 - Årsstämma
2025-05-08 - Kvartalsrapport 2025-Q1
2025-02-21 - Bokslutskommuniké 2024
2024-11-19 - X-dag halvårsutdelning FMM B 1.25
2024-11-05 - Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-08-27 - Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-05-17 - X-dag halvårsutdelning FMM B 1.25
2024-05-16 - Årsstämma
2024-05-07 - Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-02-23 - Bokslutskommuniké 2023
2023-10-31 - Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-08-25 - Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-05-12 - X-dag ordinarie utdelning FMM B 2.50 SEK
2023-05-11 - Årsstämma
2023-05-05 - Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-02-24 - Bokslutskommuniké 2022
2022-10-28 - Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-08-26 - Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-06-08 - Split FMM B 1:3
2022-05-13 - X-dag ordinarie utdelning FMM B 7.50 SEK
2022-05-12 - Årsstämma
2022-05-05 - Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-02-23 - Bokslutskommuniké 2021
2021-10-28 - Kvartalsrapport 2021-Q3
2021-08-26 - Kvartalsrapport 2021-Q2
2021-05-12 - X-dag ordinarie utdelning FMM B 4.50 SEK
2021-05-11 - Årsstämma
2021-05-05 - Kvartalsrapport 2021-Q1
2021-02-23 - Bokslutskommuniké 2020
2020-10-30 - Kvartalsrapport 2020-Q3
2020-09-30 - X-dag ordinarie utdelning FMM B 3.50 SEK
2020-09-29 - Extra Bolagsstämma 2020
2020-08-26 - Kvartalsrapport 2020-Q2
2020-05-14 - Årsstämma
2020-05-05 - Kvartalsrapport 2020-Q1
2020-02-20 - Bokslutskommuniké 2019
2019-10-30 - Kvartalsrapport 2019-Q3
2019-08-23 - Kvartalsrapport 2019-Q2
2019-05-17 - X-dag ordinarie utdelning FMM B 3.00 SEK
2019-05-16 - Årsstämma
2019-05-03 - Kvartalsrapport 2019-Q1
2019-02-21 - Bokslutskommuniké 2018
2018-10-26 - Kvartalsrapport 2018-Q3
2018-08-23 - Kvartalsrapport 2018-Q2
2018-05-16 - X-dag ordinarie utdelning FMM B 3.00 SEK
2018-05-04 - Kvartalsrapport 2018-Q1
2018-02-14 - Bokslutskommuniké 2017
2017-10-31 - Kvartalsrapport 2017-Q3
2017-08-24 - Kvartalsrapport 2017-Q2
2017-05-12 - X-dag ordinarie utdelning FMM B 3.00 SEK
2017-05-11 - Årsstämma
2017-05-11 - Kvartalsrapport 2017-Q1
2025-06-23 13:41:00

FM Mattsson Gorup förstärker sin satsning mot professionella kunder genom att utse Anders Thorildsson till ny försäljningschef för B2B i Sverige. När branschen möter skärpta lagkrav, energieffektiviseringsmål och ett förändrat marknadsläge, blir FM Mattsson Groups tekniska kompetens och närhet till kund avgörande. Anders Thorildssons ledarskap ska hjälpa företaget att ta fler marknadsandelar.

Anders Thorildsson har lång erfarenhet inom FM Mattsson Group, där han varit verksam i snart 30 år i olika roller inom försäljning. Han kliver nu in en nyckelroll med ansvar för bolagets B2B-team, bestående av 14 säljare över hela landet. Tillsammans arbetar de med bolagets tre varumärken FM Mattsson, Mora Armatur och Damixa.

– Det är ett spännande läge att ta över som försäljningschef. Vår bransch står inför stora förändringar, inte minst kopplat till nya krav genom Dricksvattendirektivet och ett ökat fokus på energieffektivisering. Samtidigt är vår roll som partner viktigare än någonsin. Vi har en stark position, djup kunskap och svensk produktion att luta oss mot. Nu fokuserar vi ännu tydligare på att hjälpa våra kunder att möta morgondagens krav, säger Anders Thorildsson, ny försäljningschef B2B, på FM Mattsson Group.

FM Mattsson Group är en ledande nordisk tillverkare av vattenarmaturer med egen produktion i Mora. Bolaget erbjuder helhetslösningar för både privat och offentlig miljö och har ett tydligt fokus på hållbarhet och lång livslängd i alla produkter.

Anders Thorildssons uppdrag är att ena säljstyrkan, coacha dem och skapa fokus på rätt målgrupper och prioriteringar. Samtidigt som många i branschen drar ner på sina säljstyrkor gasar FM Mattsson Group. Rollen är ett led i FM Mattsson Groups strategiska satsning på att komma närmare beslutsfattare och inköpare – för att kunna erbjuda kunderna ett ännu bättre stöd i en tid med ökade krav.

– Vi bygger inte bara affärer – vi bygger långsiktiga relationer. I en tid där det är lätt att prioritera kortsiktigt står vi för det motsatta: stabilitet, kunskap och närvaro. Det är något som våra partners uppskattar – och det tror jag blir ännu viktigare framöver, fortsätter Anders Thorildsson.

Med Anders Thorildsson vid rodret för B2B-försäljningen tar FM Mattsson Group ett tydligt kliv framåt. Med djup branschförståelse, starkt fokus på kundvärde och ett lösningsorienterat arbetssätt vässar bolaget sitt erbjudande i en föränderlig marknad. Oavsett om det handlar om kommande lagkrav, hållbarhetsmål eller affärsutveckling – vill FM Mattsson Group vara en partner att lita på. För Anders handlar det om att sätta kunderna i centrum, varje dag – och att tillsammans skapa framtidens lösningar.