Tisdag 29 April | 11:55:45 Europe / Stockholm

Prenumeration

Kalender

Est. tid*
2026-02-19 08:20 Bokslutskommuniké 2025
2025-11-13 08:20 Kvartalsrapport 2025-Q3
2025-08-26 08:20 Kvartalsrapport 2025-Q2
2025-05-28 N/A X-dag ordinarie utdelning FRAG 0.00 SEK
2025-05-27 N/A Årsstämma
2025-05-15 08:20 Kvartalsrapport 2025-Q1
2025-03-25 - Extra Bolagsstämma 2024
2025-02-20 - Bokslutskommuniké 2024
2024-12-05 - Split FRAG 500:1
2024-11-20 - Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-08-20 - Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-05-22 - X-dag ordinarie utdelning FRAG 0.00 SEK
2024-05-21 - Årsstämma
2024-05-16 - Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-02-22 - Bokslutskommuniké 2023
2023-11-23 - Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-08-17 - Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-05-15 - X-dag ordinarie utdelning FRAG 0.00 SEK
2023-05-12 - Årsstämma
2023-05-12 - Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-02-23 - Bokslutskommuniké 2022
2022-11-15 - Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-08-24 - Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-05-27 - X-dag ordinarie utdelning FRAG 0.00 SEK
2022-05-25 - Årsstämma
2022-05-25 - Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-02-25 - Bokslutskommuniké 2021
2021-11-30 - Kvartalsrapport 2021-Q3
2021-06-29 - Årsstämma

Beskrivning

LandSverige
ListaFirst North Stockholm
SektorSällanköp
IndustriGaming
Fragbite Group är en global koncern inom gaming och e-sport. Bolaget utvecklar och tillhandahåller spel samt driver en e-sportplattform. Spelen är främst inriktade mot mobilspel under varumärken som Funrock, Playdigious och Prey Studios. Kundbasen består främst av privata användare. Via dotterbolag är bolaget verksamma på en global nivå. Bolaget grundades 2015 och har sitt huvudkontor i Stockholm.
2023-05-25 16:00:00

Fragbite Group AB (publ) (“Fragbite Group”) mjuklanserade igår den 24 maj web3-spelet Cosmocadia i samband med den pågående försäljningen av NFT:er. Strax över 5000 NFT:er har hittils sålts vilket motsvarar en nettoomsättning på cirka 185 000 SUI. Kollektionen bestående av 11 111 NFT-avatarer kommer inom kort att minskas ned i antal till totalt 5 555 innan försäljningen stänger imorgon 26 maj klockan 14.00 (UTC).

Web3-spelet Cosmocadia mjuklanserades igår när en första version gjordes tillgänglig exklusivt för NFT-innehavare i samband med försäljningen av NFT-avatarer. Försäljningen, som fortsatt pågår, har hittills genererat strax över 5000 sålda NFT:er till en total nettoomsättning så långt om cirka 185 000 SUI. Den totala mängden NFT:er i kollektionen kommer inom kort att sänkas till 5 555. Försäljningen avslutas imorgon 26 maj klockan 14.00 (UTC). Om färre än 5 555 NFT:er har sålts vid försäljningens slut, kommer alla återstående NFT:er att delas ut via sk. airdrop till NFT-innehavare. Airdrop innebär distribution av NFT:er som belöning till de community-medlemmar som redan äger en NFT.

"Tack vare Cosmocadia-teamets hårda arbete blev gårdagens lansering en framgång med mycket goda recensioner från spelarna, vilket är lovande för spelets framtid. När det kommer till NFT-försäljningen var det med bakgrund i flertalet komplexa faktorer svårt att i förväg prognosticera potentiella intäkter, men vi hade förväntat oss fler sålda NFT:er vid det här laget. Syftet med NFT-kollektioner är, utöver att injicera kapital i fortsatt spelutveckling, att kickstarta spelets monetära ekosystem samt understödja community-medlemmarna för att bibehålla engagemang över tid. Efter att NFT-försäljningen nu nått en tillfredsställande nivå har vi därför valt att sänka det totala antalet i kollektionen, till förmån för NFT-innehavarna. Tillsammans med vårt community är vi nu redo att ta nästa steg i att utveckla Cosmocadia och bredda spelarunderlaget till såväl web2-spelare som fler web3-spelare,” säger Marcus Teilman, VD och koncernchef, Fragbite Group.

"Cosmocadia som projekt har fått positiv respons från både spelare och web3-investerare under de senaste dagarna. Marknaden är utmanande just nu men vi är nöjda med resultaten så långt eftersom de har positionerat Cosmocadia som ett av de tre främsta NFT-projekten i Suis ekosystem. Jag vill rikta ett stort tack till våra community-medlemmar för deras stöd, värdefulla feedback och engagemang. Vi ser fram emot att leverera en innovativ spelupplevelse och ett dynamiskt monetärt ekosystem som möter era förväntningar och mer därtill,” säger Herdjie Zhou, VD, Lucky Kat