18:33:49 Europe / Stockholm

Kurs & Likviditet

Kursutveckling och likviditet under dagen för detta pressmeddelande

Prenumeration

Kalender

2025-02-20 Bokslutskommuniké 2024
2024-11-14 Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-08-15 Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-05-22 Ordinarie utdelning FRAG 0.00 SEK
2024-05-21 Årsstämma 2024
2024-05-16 Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-02-22 Bokslutskommuniké 2023
2023-11-23 Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-08-17 Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-05-15 Ordinarie utdelning FRAG 0.00 SEK
2023-05-12 Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-05-12 Årsstämma 2023
2023-02-23 Bokslutskommuniké 2022
2022-11-15 Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-08-24 Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-05-27 Ordinarie utdelning FRAG 0.00 SEK
2022-05-25 Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-05-25 Årsstämma 2022
2022-02-25 Bokslutskommuniké 2021
2021-11-30 Kvartalsrapport 2021-Q3
2021-06-29 Årsstämma 2021

Beskrivning

LandSverige
ListaFirst North Stockholm
SektorSällanköp
IndustriGaming
Fragbite Group är en global koncern inom gaming och e-sport. Bolaget utvecklar och tillhandahåller spel samt driver en e-sportplattform. Spelen är främst inriktade mot mobilspel under varumärken som Funrock, Playdigious och Prey Studios. Kundbasen består främst av privata användare. Via dotterbolag är bolaget verksamma på en global nivå. Bolaget grundades 2015 och har sitt huvudkontor i Stockholm.
2023-12-15 12:35:00

Fragbite Group AB:s (publ) (“Fragbite Group”) dotterbolag Playdigious kommer lansera mobilspelet Dungeon of the Endless: Apogee på den kinesiska marknaden den 25 januari 2024. Dungeon of the Endless: Apogee lanserades 2021 på iOS och Android.

Dungeon of the Endless är ett rogueliknande spel utvecklat av Amplitude Studios. Spelet lanserades första gången 2013 på PC och därefter 2015 på mobila plattformar. Under 2021 anpassade och publicerade Playdigious en uppdaterad mobilversion med namnet Dungeon of The Endless: Apogee. Lanseringen i Kina var ursprungligen planerad till slutet av fjärde kvartalet 2023, lanseringsdatum är nu bekräftat till den 25 januari 2024.

"Detta är det fjärde spelet i ordningen vi tar till den kinesiska marknaden, och jag är mycket glad att vi fått godkännande att släppa ytterligare en titel. Att bredda distributionen till nya plattformar och geografiska marknader är en viktig komponent i Playdigious strategi eftersom det förlänger spelens kommersiella livslängd. Varje titel är unik, och vi arbetar konsekvent med att finjustera vår distributionsstrategi för att passa målgrupperna för respektive titel. Jag tror att Dungeon of the Endless: Apogee passar in väl på den kinesiska marknaden och jag ser fram emot att se hur spelarna tar det till sig.” säger Abrial Da Costa, CEO, Playdigious.

Dungeon of the Endless: Apogee lanseras i Kina i samarbete med Emay Games. Att lansera spel i Kina föranleds av en ansökningsprocess som vanligtvis tar minst ett år, tidsramen varierar från fall till fall. Playdigious har tidigare lanserat Evoland II och Dead Cells på den kinesiska marknaden efter beviljat godkännande. Ansökningar för ytterligare titlar är under pågående handläggning.