Söndag 22 December | 18:53:13 Europe / Stockholm

Prenumeration

Kalender

Tid*
2025-02-20 N/A Bokslutskommuniké 2024
2024-12-05 - Split FRAG 500:1
2024-11-20 - Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-11-04 - Extra Bolagsstämma 2024
2024-08-20 - Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-05-22 - X-dag ordinarie utdelning FRAG 0.00 SEK
2024-05-21 - Årsstämma
2024-05-16 - Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-02-22 - Bokslutskommuniké 2023
2023-11-23 - Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-08-17 - Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-05-15 - X-dag ordinarie utdelning FRAG 0.00 SEK
2023-05-12 - Årsstämma
2023-05-12 - Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-02-23 - Bokslutskommuniké 2022
2022-11-15 - Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-08-24 - Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-05-27 - X-dag ordinarie utdelning FRAG 0.00 SEK
2022-05-25 - Årsstämma
2022-05-25 - Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-02-25 - Bokslutskommuniké 2021
2021-11-30 - Kvartalsrapport 2021-Q3
2021-06-29 - Årsstämma

Beskrivning

LandSverige
ListaFirst North Stockholm
SektorSällanköp
IndustriGaming
Fragbite Group är en global koncern inom gaming och e-sport. Bolaget utvecklar och tillhandahåller spel samt driver en e-sportplattform. Spelen är främst inriktade mot mobilspel under varumärken som Funrock, Playdigious och Prey Studios. Kundbasen består främst av privata användare. Via dotterbolag är bolaget verksamma på en global nivå. Bolaget grundades 2015 och har sitt huvudkontor i Stockholm.
2024-11-20 07:00:00

Fragbite Group AB:s (publ) (”Fragbite Group”) helägda dotterbolag FunRock & Prey Studios har tecknat avtal om att utveckla en spelmotor under sk. white label, vilket genererar en initial intäkt om cirka 3,3 MSEK. Därutöver pågår förhandlingar om utvidgning av avtalet.

Under våren 2024 ställde FunRock & Prey Studios om sin verksamhet till att kombinera utveckling av egna IP:n för spel och spelmotorer med utveckling av typen work-for-hire. Ett första projekt påbörjades under årets andra kvartal, ett uppdrag för en europeisk motpart för vilken studion bygger ett sk. white label-spel baserat på spelmotorn tillhörande MMA Manager. Detta projekt är i det närmaste slutfört och förhandlingar pågår om en förlängning av projektet.

Idag tecknade dotterbolaget ett nytt avtal med samma motpart om ytterligare en spelmotor under white label, denna gång baserad på FunRocks spelmotor tillhörande den inaktiva mobiltiteln Capital War. Avtalet genererar en intäkt om cirka 3,3 Mkr under sex månader, med möjlighet till utvidgning.

Jag är mycket nöjd med det här nya avtalet och de möjligheter för vår studio som det bär med sig. Det är glädjande att se att vi kan generera ytterligare inkomstkällor samtidigt som vi fokuserar på att förbättra spelarnas upplevelse och utnyttjar tillgångar vi redan byggt upp. Det här avtalet är betydelsefullt inte bara för att det ger oss möjlighet att nyttja arbete som lagts ned på Capital War, utan också för att det ligger i linje med vårt mål att etablera hållbara intäktsströmmar genom work-for-hire-projekt. Jag ser fram emot de möjligheter som väntar oss under 2025,” säger Magdy Shehata, VD, FunRock & Prey Studios.

FunRock & Prey Studios uppdaterade affärsstrategi är positiv och dessa nya projekt ger inte bara ett bra tillskott i kassan utan bidrar också till att utveckla studion. Jag är särskilt nöjd över att se ett inaktivt IP från bolagets breda portfölj nyttjas för nya affärer – att använda våra IP:n som hävstång är en viktig del av Fragbite Groups strategi, “ säger Stefan Tengvall, VD, Fragbite Group.