Lördag 26 April | 03:47:40 Europe / Stockholm

Prenumeration

Kalender

Est. tid*
2026-02-19 08:20 Bokslutskommuniké 2025
2025-11-13 08:20 Kvartalsrapport 2025-Q3
2025-08-26 08:20 Kvartalsrapport 2025-Q2
2025-05-28 N/A X-dag ordinarie utdelning FRAG 0.00 SEK
2025-05-27 N/A Årsstämma
2025-05-15 08:20 Kvartalsrapport 2025-Q1
2025-03-25 - Extra Bolagsstämma 2024
2025-02-20 - Bokslutskommuniké 2024
2024-12-05 - Split FRAG 500:1
2024-11-20 - Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-08-20 - Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-05-22 - X-dag ordinarie utdelning FRAG 0.00 SEK
2024-05-21 - Årsstämma
2024-05-16 - Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-02-22 - Bokslutskommuniké 2023
2023-11-23 - Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-08-17 - Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-05-15 - X-dag ordinarie utdelning FRAG 0.00 SEK
2023-05-12 - Årsstämma
2023-05-12 - Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-02-23 - Bokslutskommuniké 2022
2022-11-15 - Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-08-24 - Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-05-27 - X-dag ordinarie utdelning FRAG 0.00 SEK
2022-05-25 - Årsstämma
2022-05-25 - Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-02-25 - Bokslutskommuniké 2021
2021-11-30 - Kvartalsrapport 2021-Q3
2021-06-29 - Årsstämma

Beskrivning

LandSverige
ListaFirst North Stockholm
SektorSällanköp
IndustriGaming
Fragbite Group är en global koncern inom gaming och e-sport. Bolaget utvecklar och tillhandahåller spel samt driver en e-sportplattform. Spelen är främst inriktade mot mobilspel under varumärken som Funrock, Playdigious och Prey Studios. Kundbasen består främst av privata användare. Via dotterbolag är bolaget verksamma på en global nivå. Bolaget grundades 2015 och har sitt huvudkontor i Stockholm.
2025-04-25 08:40:00

Fragbite Group AB:s (publ) (”Fragbite Group”) dotterbolag FunRock & Prey Studios har tecknat ett utökat avtal med en europeisk motpart för fortsatt utveckling av ett sk. white label-spel baserat på spelmotorn från MMA Manager. Det nya avtalet tillför cirka 2,3 Mkr i intäkter, vilket innebär att det totala kontraktsvärdet uppgår till drygt 4,1 Mkr.

Vid sidan av utvecklingen av egna IP:n har FunRock & Prey Studios under det senaste året etablerat en ny affärsvertikal där dotterbolaget har säkrat långsiktiga utvecklingssamarbeten för sk. work-for-hire, inom vilket man anpassar spelmotorer och designkompetens till externa varumärken. Dagens utökade avtal bygger vidare på det ursprungliga avtalet som tecknades 2024 och som avser utveckling av ett white label-spel baserat på spelmotorn till MMA Manager. Utökningen omfattar ytterligare innehållsutveckling samt systemfunktioner och användargränssnitt som är skräddarsydda för kundens varumärke.

Projektet löper parallellt med ett andra samarbete med samma motpart, baserat på spelmotorn för mobiltiteln Capital War. Det samarbetet, som offentliggjordes i november 2024 för en initial intäkt om 3,3 MSEK, är fortfarande pågående och motparten har uttryckt intresse för ytterligare förlängningar av båda avtalen.

När vi tecknade det andra avtalet i slutet av 2024 var det en milstolpe för oss - inte bara för att vi återupplivade ett inaktivt IP, utan för att det låg i linje med vår strategi att bygga hållbara intäktsflöden från partnerskap med utgångspunkt i våra kärntillgångar. Det som gör den här nya förlängningen spännande är att den visar hur mycket värde som fortfarande kan frigöras inom befintliga projekt. Vi har ännu inte tecknat avtal för ett tredje projekt, samtal pågår, och vi har redan utökat det första betydligt. Det är ett tydligt tecken på att vi inte bara levererar starka spel, utan också bygger långsiktiga relationer,” säger Magdy Shehata, VD, FunRock & Prey Studios.