Lördag 27 September | 22:51:30 Europe / Stockholm

Prenumeration

Kalender

Est. tid*
2026-02-19 08:20 Bokslutskommuniké 2025
2025-11-13 08:00 Kvartalsrapport 2025-Q3
2025-08-26 - Kvartalsrapport 2025-Q2
2025-05-28 - X-dag ordinarie utdelning FRAG 0.00 SEK
2025-05-27 - Årsstämma
2025-05-14 - Kvartalsrapport 2025-Q1
2025-03-25 - Extra Bolagsstämma 2024
2025-02-20 - Bokslutskommuniké 2024
2024-12-05 - Split FRAG 500:1
2024-11-20 - Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-08-20 - Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-05-22 - X-dag ordinarie utdelning FRAG 0.00 SEK
2024-05-21 - Årsstämma
2024-05-16 - Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-02-22 - Bokslutskommuniké 2023
2023-11-23 - Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-08-17 - Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-05-15 - X-dag ordinarie utdelning FRAG 0.00 SEK
2023-05-12 - Årsstämma
2023-05-12 - Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-02-23 - Bokslutskommuniké 2022
2022-11-15 - Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-08-24 - Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-05-27 - X-dag ordinarie utdelning FRAG 0.00 SEK
2022-05-25 - Årsstämma
2022-05-25 - Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-02-25 - Bokslutskommuniké 2021
2021-11-30 - Kvartalsrapport 2021-Q3
2021-06-29 - Årsstämma

Beskrivning

LandSverige
ListaFirst North Stockholm
SektorSällanköp
IndustriGaming
Fragbite Group är en global koncern inom gaming och e-sport. Bolaget utvecklar och tillhandahåller spel samt driver en e-sportplattform. Spelen är främst inriktade mot mobilspel under varumärken som Funrock, Playdigious och Prey Studios. Kundbasen består främst av privata användare. Via dotterbolag är bolaget verksamma på en global nivå. Bolaget grundades 2015 och har sitt huvudkontor i Stockholm.
2025-09-25 12:00:00

Fragbite Group AB:s (publ) (”Fragbite Group” eller ”Bolaget”) dotterbolag FunRock & Prey Studios expanderar och separerar verksamheten under två varumärken. Dotterbolaget, såväl som utvecklingen av egna spel och spelmotorer, kommer framöver att heta FunRock, medan varumärket Prey Studios upphör att användas. Ett nytt varumärke kommer etableras för affärsenheten för hybrid work-for-hire i syfte att understödja försäljningen av spel till iGaming-operatörer för deras marknadsföringsändamål.

Under det senaste året har FunRock Prey levererat en vändning och uppnått lönsamhet inom både den egna spelutvecklingen samt inom affärsenheten för hybrid work-for-hire. Nu expanderar dotterbolaget och kommer därför att genomföra strategiska och varumärkesmässiga uppdateringar.

Dotterbolaget kommer framöver att heta FunRock medan användande av varumärket Prey Studios kommer upphöra. Kärnverksamheten, utveckling av egna mobilspel och spelmotorer, kommer att fortsätta under varumärket FunRock. MMA Manager 2 genererar fortsatt stadig lönsamhet medan utveckling av ett nytt IP pågår. Ett nytt varumärke kommer etableras för affärsenheten för hybrid work-for-hire, för vilken det också kommer skapas en egen hemsida och egna kommunikationskanaler, för att möjliggöra separata marknadsförings- och försäljningsaktiviteter riktade mot respektive varumärkes målgrupper.

Intäktsmodellen för hybrid work-for-hire har varit en drivande faktor i dotterbolagets EBITDA-tillväxt, med två white-labelspel som bygger på spelmotorerna för MMA Manager respektive Capital War. Båda projekten har expanderat betydligt i omfattning under utvecklingens gång. En ytterligare utvidgning av spelet baserat på Capital War-spelmotorn beställdes nyligen. Kunden för dessa två white label-spel är en ledande europeisk iGaming-operatör, och syftet med spelen är att fungera som marknadsföringsverktyg för deras eget innehåll. Förutom ersättning för design och utveckling har FunRock rätt till intäktsdelning vilket medför ytterligare uppsida om titlarna presterar väl på kundens plattform. Marknadsförings- och försäljningsinsatserna kommer att ökas under de kommande kvartalen i syfte etablera fler projekt med liknande intäktsmodell.

”FunRock har haft ett fantastiskt år och vi avser nyttja detta momentum för att expandera ytterligare. Våra hybridprojekt har blivit en viktig drivkraft för EBITDA-tillväxt, och det nya varumärket kommer att ge oss en starkare plattform för att accelerera denna framgång. Genom att kombinera beprövade spelmotorer med intäktsdelningsavtal inom iGaming-sektorn bygger vi en intäktsmodell med starka marginaler och långsiktig uppsida för koncernen. Vi kommer att utvecklas snabbt under de kommande månaderna, och jag ser fram emot att inom kort presentera det nya varumärket,” säger Magdy Shehata, VD, FunRock.