Torsdag 3 Juli | 09:49:33 Europe / Stockholm

Prenumeration

Kalender

Est. tid*
2026-02-19 08:20 Bokslutskommuniké 2025
2025-11-13 07:40 Kvartalsrapport 2025-Q3
2025-08-26 07:40 Kvartalsrapport 2025-Q2
2025-05-28 - X-dag ordinarie utdelning FRAG 0.00 SEK
2025-05-27 - Årsstämma
2025-05-14 - Kvartalsrapport 2025-Q1
2025-03-25 - Extra Bolagsstämma 2024
2025-02-20 - Bokslutskommuniké 2024
2024-12-05 - Split FRAG 500:1
2024-11-20 - Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-08-20 - Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-05-22 - X-dag ordinarie utdelning FRAG 0.00 SEK
2024-05-21 - Årsstämma
2024-05-16 - Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-02-22 - Bokslutskommuniké 2023
2023-11-23 - Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-08-17 - Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-05-15 - X-dag ordinarie utdelning FRAG 0.00 SEK
2023-05-12 - Årsstämma
2023-05-12 - Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-02-23 - Bokslutskommuniké 2022
2022-11-15 - Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-08-24 - Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-05-27 - X-dag ordinarie utdelning FRAG 0.00 SEK
2022-05-25 - Årsstämma
2022-05-25 - Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-02-25 - Bokslutskommuniké 2021
2021-11-30 - Kvartalsrapport 2021-Q3
2021-06-29 - Årsstämma

Beskrivning

LandSverige
ListaFirst North Stockholm
SektorSällanköp
IndustriGaming
Fragbite Group är en global koncern inom gaming och e-sport. Bolaget utvecklar och tillhandahåller spel samt driver en e-sportplattform. Spelen är främst inriktade mot mobilspel under varumärken som Funrock, Playdigious och Prey Studios. Kundbasen består främst av privata användare. Via dotterbolag är bolaget verksamma på en global nivå. Bolaget grundades 2015 och har sitt huvudkontor i Stockholm.
2025-07-01 08:30:00

Fragbite Group AB:s (publ) (”Fragbite Group” eller ”Bolaget”) dotterbolag FunRock & Prey Studios (”FunRock Prey”) har ökat sin lönsamhet, med en prognostiserad EBITDA för helåret 2025 på 4 MSEK, en ökning från 0,6 MSEK helåret 2024. Tillväxten drivs främst av bolagets affärsvertikal för hybrid work-for-hire, som idag når en milstolpe då det första white label-spelet lanseras. FunRock Prey har rätt till intäktsdelning, vilket medför ytterligare uppsida om titeln presterar väl. Arbete med expansion och rebranding för affärsvertikalen har inletts.

Under det senaste året har FunRock Prey levererat en framgångsrik vändning och uppnått lönsamhet inom både den egna spelutvecklingen samt den nya affärsvertikalen för hybrid work-for-hire. Dotterbolaget är på god väg att nå sina uppdaterade finansiella mål för helåret 2025, bland annat en prognostiserad EBITDA om 4 MSEK, jämfört med 0,6 MSEK för helåret 2024.

Affärsmodellen för hybrid work-for-hire har varit en drivande faktor i EBITDA-tillväxten, med två projekt som bygger på dotterbolagets spelmotorer för MMA Manager respektive Capital War. Båda har expanderat betydligt i omfattning under utvecklingens gång, vilket återspeglar efterfrågan och ett stort engagemang från kunden. Idag nås en viktig milstolpe då det första av dessa white label-spel lanseras. Förutom ersättning för design och utveckling har FunRock Prey rätt till intäktsdelning för dessa projekt, medför ytterligare uppsida om titlarna presterar väl. Förhandlingar pågår om ytterligare förlängningar och potentiella nya titlar enligt samma modell.

"Det är otroligt givande att se vårt första white label-spel gå live, ett projekt som började som en idé 2024 och som nu är fullt lanserat 2025. Det är ett verkligt kvitto på teamets insats och precision. Återkopplingen från våra partners har varit mycket uppmuntrande och det ska bli spännande att se hur spelet presterar. Genom att bygga på MMA Manager-plattformen sparade vi inte bara utvecklingstid utan levererade också en välpolerad spelupplevelse av hög kvalitet", säger Magdy Shehata, CEO, FunRock Prey.

Med denna milstolpe passerad förbereder FunRock Prey nu för att skala upp affärsvertikalen ytterligare. I planerna ingår att öka de kommersiella insatserna och lansera en uppdaterad försäljningsstrategi samt varumärkesidentitet senare i år.