13:45:47 Europe / Stockholm

Kurs & Likviditet

Kursutveckling och likviditet under dagen för detta pressmeddelande

Prenumeration

Kalender

2025-02-20 Bokslutskommuniké 2024
2024-11-14 Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-08-15 Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-06-25 Extra Bolagsstämma 2024
2024-05-22 X-dag ordinarie utdelning FRAG 0.00 SEK
2024-05-21 Årsstämma 2024
2024-05-16 Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-02-22 Bokslutskommuniké 2023
2023-11-23 Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-08-17 Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-05-15 X-dag ordinarie utdelning FRAG 0.00 SEK
2023-05-12 Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-05-12 Årsstämma 2023
2023-02-23 Bokslutskommuniké 2022
2022-11-15 Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-08-24 Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-05-27 X-dag ordinarie utdelning FRAG 0.00 SEK
2022-05-25 Årsstämma 2022
2022-05-25 Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-02-25 Bokslutskommuniké 2021
2021-11-30 Kvartalsrapport 2021-Q3
2021-06-29 Årsstämma 2021

Beskrivning

LandSverige
ListaFirst North Stockholm
SektorSällanköp
IndustriGaming
Fragbite Group är en global koncern inom gaming och e-sport. Bolaget utvecklar och tillhandahåller spel samt driver en e-sportplattform. Spelen är främst inriktade mot mobilspel under varumärken som Funrock, Playdigious och Prey Studios. Kundbasen består främst av privata användare. Via dotterbolag är bolaget verksamma på en global nivå. Bolaget grundades 2015 och har sitt huvudkontor i Stockholm.
2024-07-23 15:45:00

Fragbite Group AB:s (publ) (“Fragbite Group”) helägda dotterbolag Playdigious lanserar idag Linkito – det första spelet som publiceras och lanseras under affärsenheten och varumärket Playdigious Originals.

Linkito är ett pusselspel som utvecklas av Kimeria Games och publiceras av Playdigious Originals. I juni 2023 lanserades affärsenheten och varumärket Playdigious Originals, en verksamhet för publishing av originalspel på PC och konsol. Linkito är den första titeln som lanseras under det nya varumärket som för närvarande har ytterligare två spel i pipeline varav ett, Fretless, har tillkännagivits.

Lanseringen av Linkito följer efter en kampanjperiod under vilken Playdigious Originals team har arbetat med internationella partners för att marknadsföra spelet, primärt med fokus på samarbeten med spelinfluencers och deltagande i högprofilerade evenemang som Pax East och Steam Next Fest.

Linkito har ett unikt och omfattande gameplay som ger användarna möjlighet att skapa eget innehåll, något som jag tror borgar för att spelet får en lång kommersiell livslängd. Vi är mycket glada över att kunna tillföra marknaden för pusselspel denna spännande titel!” säger Abrial Da Costa, VD, Playdigious.

Linkito har idag gjorts tillgängligt för köp via globala distributionsplatformen Steam.