2024-07-23 15:45:00

Fragbite Group AB:s (publ) (“Fragbite Group”) helägda dotterbolag Playdigious lanserar idag Linkito – det första spelet som publiceras och lanseras under affärsenheten och varumärket Playdigious Originals.

Linkito är ett pusselspel som utvecklas av Kimeria Games och publiceras av Playdigious Originals. I juni 2023 lanserades affärsenheten och varumärket Playdigious Originals, en verksamhet för publishing av originalspel på PC och konsol. Linkito är den första titeln som lanseras under det nya varumärket som för närvarande har ytterligare två spel i pipeline varav ett, Fretless, har tillkännagivits.

Lanseringen av Linkito följer efter en kampanjperiod under vilken Playdigious Originals team har arbetat med internationella partners för att marknadsföra spelet, primärt med fokus på samarbeten med spelinfluencers och deltagande i högprofilerade evenemang som Pax East och Steam Next Fest.

Linkito har ett unikt och omfattande gameplay som ger användarna möjlighet att skapa eget innehåll, något som jag tror borgar för att spelet får en lång kommersiell livslängd. Vi är mycket glada över att kunna tillföra marknaden för pusselspel denna spännande titel!” säger Abrial Da Costa, VD, Playdigious.

Linkito har idag gjorts tillgängligt för köp via globala distributionsplatformen Steam.