Tisdag 8 Juli | 20:15:35 Europe / Stockholm

Prenumeration

Kalender

Est. tid*
2026-02-19 08:20 Bokslutskommuniké 2025
2025-11-13 07:40 Kvartalsrapport 2025-Q3
2025-08-26 07:40 Kvartalsrapport 2025-Q2
2025-05-28 - X-dag ordinarie utdelning FRAG 0.00 SEK
2025-05-27 - Årsstämma
2025-05-14 - Kvartalsrapport 2025-Q1
2025-03-25 - Extra Bolagsstämma 2024
2025-02-20 - Bokslutskommuniké 2024
2024-12-05 - Split FRAG 500:1
2024-11-20 - Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-08-20 - Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-05-22 - X-dag ordinarie utdelning FRAG 0.00 SEK
2024-05-21 - Årsstämma
2024-05-16 - Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-02-22 - Bokslutskommuniké 2023
2023-11-23 - Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-08-17 - Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-05-15 - X-dag ordinarie utdelning FRAG 0.00 SEK
2023-05-12 - Årsstämma
2023-05-12 - Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-02-23 - Bokslutskommuniké 2022
2022-11-15 - Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-08-24 - Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-05-27 - X-dag ordinarie utdelning FRAG 0.00 SEK
2022-05-25 - Årsstämma
2022-05-25 - Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-02-25 - Bokslutskommuniké 2021
2021-11-30 - Kvartalsrapport 2021-Q3
2021-06-29 - Årsstämma

Beskrivning

LandSverige
ListaFirst North Stockholm
SektorSällanköp
IndustriGaming
Fragbite Group är en global koncern inom gaming och e-sport. Bolaget utvecklar och tillhandahåller spel samt driver en e-sportplattform. Spelen är främst inriktade mot mobilspel under varumärken som Funrock, Playdigious och Prey Studios. Kundbasen består främst av privata användare. Via dotterbolag är bolaget verksamma på en global nivå. Bolaget grundades 2015 och har sitt huvudkontor i Stockholm.
2025-07-08 08:30:00

Fragbite Group AB:s (publ) dotterbolag Playdigious lanserar idag den av spelarna efterlängtade mobilversionen av Subnautica på Apple och Google. Prisbelönta Subnautica, som först lanserades 2018, har haft stor kommersiell framgång på PC och konsol med miljontals sålda exemplar och toppbetyg från spelare.

Subnautica är utvecklat av Unknown Worlds Entertainment och lanserades på PC i januari 2018. Titeln har mottagit omfattande positiv kritik samt nått betydande kommersiella framgångar med till dags dato miljontals sålda enheter på PC och konsol. Playdigious har portat spelet till mobila plattformar, ett komplicerat projekt som krävt en hög nivå av teknisk skicklighet på grund av spelets undervattenstema och funktioner. Efter en framgångsrik marknadsföringsperiod under vilken spelet erhållit uppmärksamhet i branschmedia, laseras mobilversionen senare idag på Apple App Store och Google Play Store.

"Vi är otroligt stolta över att kunna visa upp Playdigious arbete med att porta Subnautica, ett ikoniskt gaming-IP i överlevnadsgenren. Spelet utgjorde en omfattande utmaning men som vårt team tog sig an på ett lysande sätt. Stort tack till Unknown Worlds och Krafton för deras förtroende och stöd under hela den här resan. Jag är mycket förväntansfull över att få se hur spelarna tar emot spelet!" säger Abrial Da Costa, VD, Playdigious.

Subnautica har rönt imponerande kommersiella framgångar på PC och konsol och anses vara en av de mest framgångsrika speltitlarna inom independent games under de senaste åren. Det är ett IP som avsevärt ökar styrkan i Playdigious spelkatalog. Jag har höga förväntningar på att Subnautica kommer att prestera väl under många år framöver, då PC- och konsolversionernas långa livslängd och stora spelarbas indikerar att det finns en betydande marknad även för mobilversionen,” säger Stefan Tengvall, VD, Fragbite Group.

OM SPELET

  • I januari 2020 hade Subnautica sålt över 5,23 miljoner enheter på PC, PlayStation 4 och Xbox One, och spelet har hållit sig konkurrenskraftigt sedan dess med fortsatt popularitet och försäljning.
  • Positiva recensioner: över 200 000 recensioner på Steam med ett genomsnittligt betyg på 95% samt 87% på Metacritic.
  • Subnautica har nominerats till många utmärkelser och vunnit i kategorierna “PC Game of the Year” (Joystick Awards 2018), “Fan Favorite Indie Game” (Gamers' Choice Awards 2018) samt “Best Survival Game” (PC Gamer 2018).
  • IP:t stöds av ett aktivt community av spelare och omfattande användargenererat innehåll vilket bidragit till sk. player retention över tid.