Måndag 12 Maj | 06:42:01 Europe / Stockholm

Prenumeration

Kalender

Est. tid*
2026-02-19 08:20 Bokslutskommuniké 2025
2025-11-13 08:20 Kvartalsrapport 2025-Q3
2025-08-26 08:20 Kvartalsrapport 2025-Q2
2025-05-28 N/A X-dag ordinarie utdelning FRAG 0.00 SEK
2025-05-27 N/A Årsstämma
2025-05-14 08:20 Kvartalsrapport 2025-Q1
2025-03-25 - Extra Bolagsstämma 2024
2025-02-20 - Bokslutskommuniké 2024
2024-12-05 - Split FRAG 500:1
2024-11-20 - Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-08-20 - Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-05-22 - X-dag ordinarie utdelning FRAG 0.00 SEK
2024-05-21 - Årsstämma
2024-05-16 - Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-02-22 - Bokslutskommuniké 2023
2023-11-23 - Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-08-17 - Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-05-15 - X-dag ordinarie utdelning FRAG 0.00 SEK
2023-05-12 - Årsstämma
2023-05-12 - Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-02-23 - Bokslutskommuniké 2022
2022-11-15 - Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-08-24 - Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-05-27 - X-dag ordinarie utdelning FRAG 0.00 SEK
2022-05-25 - Årsstämma
2022-05-25 - Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-02-25 - Bokslutskommuniké 2021
2021-11-30 - Kvartalsrapport 2021-Q3
2021-06-29 - Årsstämma

Beskrivning

LandSverige
ListaFirst North Stockholm
SektorSällanköp
IndustriGaming
Fragbite Group är en global koncern inom gaming och e-sport. Bolaget utvecklar och tillhandahåller spel samt driver en e-sportplattform. Spelen är främst inriktade mot mobilspel under varumärken som Funrock, Playdigious och Prey Studios. Kundbasen består främst av privata användare. Via dotterbolag är bolaget verksamma på en global nivå. Bolaget grundades 2015 och har sitt huvudkontor i Stockholm.
2023-01-24 15:00:00

Playdigious SAS (“Playdigious”), ett helägt dotterbolag till Fragbite Group AB (publ) (“Fragbite Group”), låter idag meddela att mobilversionen av Dead Cells har nått 5 miljoner sålda enheter.

Tre år efter Playdigious mobilversion av Dead Cells släpptes har spelet nu uppnått 5 miljoner sålda enheter, ej inräknat testversioner eller spel via prenumerationsplattformar. Dead Cells utvecklades ursprungligen av indiestudion Motion Twin och lanserades första gången 2017 på PC och konsol, varefter spelet togs över och nu vidareutvecklas av Evil Empire. Efter de första framgångarna på PC och konsol inledde Motion Twin och Evil Empire samarbete med Playdigious som uppdrogs att utveckla och publicera spelet för att passa mobila plattformar. Den mobila versionen lanserades i augusti 2019.

Marcus Teilman, VD och koncernchef, Fragbite Group, kommenterar:

-”Att vidareutveckla en titel från en plattform till en annan är inte en lätt uppgift, men Playdigious gör det mycket bra. De har demonstrerat att de har den kreativa och tekniska utvecklings-kompetensen som krävs för så kallad porting, samtidigt som de också har den branschkunskap som krävs för att framgångsrikt publicera ett spel och engagera spelare världen över.”

Xavier Liard, VP Publishing & Indie Games, Fragbite Group och co-founder, Playdigious, kommenterar:

-"Dead Cells stadiga försäljningsökning och betydande exponering i Kina, följt av Europa och USA, bevisar att konsolliknande betalspel kan röna stora tekniska såväl som finansiella framgångar som mobilspel. Vi vill återigen helhjärtat tacka Motion Twin och Evil Empire för det förtroende de visat oss, samt naturligtvis alla spelare för deras lojalitet och fortsatta intresse för mobilversionen av spelet.”

Dead Cells är ett prisbelönt actionspel som har erhållit många utmärkelser för såväl PC- och konsolversionen som mobilversionen. Dessa utmärkelser inkluderar bland andra The Game Award för "Bästa actionspel" 2018 och en Pégase Trophy för ”Bästa mobilspel” 2020. Ytterligare uppdateringar av mobilversionen är planerade under 2023.