Fredag 22 November | 13:26:28 Europe / Stockholm

Prenumeration

Kalender

Tid*
2025-02-20 - Bokslutskommuniké 2024
2024-11-20 - Kvartalsrapport 2024-Q3
2024-11-04 - Extra Bolagsstämma 2024
2024-08-20 - Kvartalsrapport 2024-Q2
2024-05-22 - X-dag ordinarie utdelning FRAG 0.00 SEK
2024-05-21 - Årsstämma
2024-05-16 - Kvartalsrapport 2024-Q1
2024-02-22 - Bokslutskommuniké 2023
2023-11-23 - Kvartalsrapport 2023-Q3
2023-08-17 - Kvartalsrapport 2023-Q2
2023-05-15 - X-dag ordinarie utdelning FRAG 0.00 SEK
2023-05-12 - Årsstämma
2023-05-12 - Kvartalsrapport 2023-Q1
2023-02-23 - Bokslutskommuniké 2022
2022-11-15 - Kvartalsrapport 2022-Q3
2022-08-24 - Kvartalsrapport 2022-Q2
2022-05-27 - X-dag ordinarie utdelning FRAG 0.00 SEK
2022-05-25 - Årsstämma
2022-05-25 - Kvartalsrapport 2022-Q1
2022-02-25 - Bokslutskommuniké 2021
2021-11-30 - Kvartalsrapport 2021-Q3
2021-06-29 - Årsstämma

Beskrivning

LandSverige
ListaFirst North Stockholm
SektorSällanköp
IndustriGaming
Fragbite Group är en global koncern inom gaming och e-sport. Bolaget utvecklar och tillhandahåller spel samt driver en e-sportplattform. Spelen är främst inriktade mot mobilspel under varumärken som Funrock, Playdigious och Prey Studios. Kundbasen består främst av privata användare. Via dotterbolag är bolaget verksamma på en global nivå. Bolaget grundades 2015 och har sitt huvudkontor i Stockholm.
2024-11-06 15:55:00

Fragbite Group AB:s (publ) (”Fragbite Group”) dotterbolag Playdigious breddar sin distribution i Kina genom att engagera nya samarbetspartners. Avtal avseende framgångstiteln Loop Hero har tecknats med en distributionspartner för hantering av ansökningsprocessen samt en partner för efterföljande lansering på den kinesiska marknaden. Playdigious har för närvarande tre pågående ansökningar och är i förhandlingar med potentiella partners för ytterligare två titlar för vilka ansökningar kommer lämnas in.

Playdigious har tecknat avtal med en distributionspartner avseende hantering av ansökan om godkännande för lansering av Loop Hero på den kinesiska marknaden. I samarbete med distributionspartnern har även en partner inom publishing kontrakterats för efterföljande lansering av succétiteln som lanserades på mobil tidigare i år.

Att möjliggöra en längre kommersiell livslängd för våra spel genom utökad distribution till nya plattformar och geografiska marknader är en viktig del av Playdigious strategi. De titlar som vi hittills har lanserat i Kina har gjort mycket väl ifrån sig, framför allt Dead Cells som åtnjuter en bestående popularitet på den kinesiska marknaden. Vi ökar nu takten i Kina både avseende redan godkända spel och vår pipeline av spel för vilka ansökningar är under handläggning. Loop Hero är vår nyaste flaggskeppstitel och vi har nu säkrat två utmärkta samarbetspartners för att säkerställa bästa möjliga förutsättningar för ansökan och efterföljande lansering”, säger Abrial Da Costa, VD, Playdigious.

Att lansera spel i Kina föranleds av en ansökningsprocess som vanligtvis tar minst ett år, tidsramen varierar från fall till fall. Playdigious har tidigare lanserat Evoland II, Dead Cells och Dungeon of the Endless: Apogee på den kinesiska marknaden efter beviljat tillstånd. Ansökningar för ytterligare tre spel är under handläggning varav en för prisbelönta titeln Spiritfarer. Förhandlingar om distribution, inklusive hantering och inlämning av ansökningar, samt publishing av ytterligare två titlar pågår.